بررسی دو فوریت تعطیلات مرداد ماه در شورا

سخنگوی شورای شهر تهران از بررسی دو فوریت تعیین زمان تعطیلات شورای شهر در نیمه اول سال (مرداد ماه) خبر داد.

مظفری// بررسی دو فوریت تعطیلات مرداد ماه در شورا/ پیشنهاد به کارگیری بازنشستگان در قالب مشاور

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه غیر علنی شورای شهر، رضا تقی پور، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بررسی دو فوریت تعیین زمان تعطیلات شورای شهر و علت این دو فوریت، اظهار کرد: بر اساس این دو فوریت، پیشنهاد تعطیلات در مرداد ماه تعیین شده است. البته موضوع دو فوریتی این طرح، حساسیت تعطیلات نیست، بلکه فوریت آن به دلیل برنامه ریزی برای مراجعات مردم و طرح موضوعات مهم قبل از فرا رسیدن تعطیلات است.

تقی پور با اشاره به اینکه در جلسه امروز، گزارش تلفیقی بودجه سال 89 شهرداری تهران توسط حسابرس منتخب شورا ارائه شده است، گفت: متاسفانه بروکراسی دستگاه‌، زمان جمع آوری این گزارش را به تعویق انداخته است، به طوری که این گزارش اواخر سال 92 تحویل حسابرس شده و بر اساس ساختارهای موجود باید در شورا ارائه شود.

وی تاکید کرد: برای سال‌های آتی سرعت بیشتری در ارائه گزارش تلفیق پیش بینی شده است، چرا که اگر این گزارش در زمانی بیش از یک سال ارائه شود، تاثیرگذاری آن کاسته می شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تغییر نماینده شورای شهر در کمیسیون کفالت نظام وظیفه، اعلام کرد: وظیفه این کمیسیون، رسیدگی به درخواست‌های معافیت کفالت نظام وظیفه است که اعضای آن را نیروی انتظامی، قوه قضاییه و شورای شهر تشکیل می‌دهند.

تقی پور از بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی بازنشستگان تهران و موسسات تابعه نیز خبر داد و گفت: طبق قانون، بکارگیری بازنشستگان در شهرداری ممنوع است، به جز مواردی که به درخواست شهردار و تایید شورای شهر باشد، اما پیشنهاد بکارگیری افراد در قالب مشاوره در زمانی کمتر از یک سوم سقف موظفی ماهانه بلا اشکال تعیین شده است.

وی در پایان با اشاره به بررسی نتایج سه شکایت از سوی مالکان به آرای بدوی باغات تصریح کرد: مالکانی که نسبت به رای صادره درباره اینکه ملک آن‌ها باغ است یا خیر، به کمیسیون بدوی مراجعه می‌کنند و بعد از صدور رای، در صورت اعتراض و در خواست تجدید نظر، رای برای بررسی کمیسیون شهرسازی و معماری ارجاع داده می شود، به این ترتیب نظر نهایی کمیسیون معماری و شهرسازی در شورا ارائه و به رای گذاشته می‌شود تا تشخیص باغ در پرونده و در صورت لزوم خسارات درختان قطع شده مشخص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار