ابراهیم جعفری اظهارات همتای اماراتی خود را بی‌اساس خواند

وزیرامورخارجه عراق اتهامات همتای اماراتی خود که عراق و سوریه را به نقش داشتن در گسترش تروریسم در منطقه متهم کرده بود، شگفت‌آور خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری عراقی واع، ابراهیم جعفری با صدور بیانیه‌ای اظهارات عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود را ب‌ اساس خواند و گفت: « نظام سیاسی عراق با توجه به برخورداری از نیروهای شایسته، نشان داد که برای تشکیل نظام مبتنی بر دموکراسی و مشارکت حداکثری  اصرار دارد. این پافشاری تنها در شکل و ساختار نظام سیاسی نیست بلکه ما دموکراسی را در سیاست های کلی خود به ویژه سیاست های مرتبط با نیروهای مسلح مد نظر قرار داده ایم.»

وی افزود: «تعامل نخست وزیر عراق با نیروهای مسلح کشور و گروههای تحت امر، هرگز تعاملی تبعیض آمیز نیست. فعالیت این گروهها در لوای نیروهای مسلح مبتنی بر انگیزه های ملی است و در آن تبعیض‌های مذهبی یا تبعیض بر اساس منطقه جغرافیایی در کشور جایگاهی ندارد. سیاست هر سه مقام عالی کشور(نخست وزیر، رئیس جمهوری و رئیس پارلمان) در تعامل با مذاهب و اقوام مختلف کشور، سیاست تعاملی و تکاملی است.»

ابراهیم جعفری ادامه داد:« در شرایطی که روابط میان امارات و عراق روند رو به رشدی دارد، سخنان وزیر امور خارجه امارات مایه شگفتی و مبتنی بر اطلاعات غلط است. او می توانست در گفتگویی بی واسطه با من جویای مسائل شود.»

وزیر امور خارجه امارات در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد تا زمانی که ریشه های پیدایش و گسترش تروریسم در جوامع حل نشود در تنگنا قرار دادن تروریسم و تلاش برای سرکوب آن ممکن نیست. این ریشه ها را نظام سیاسی بغداد و دمشق، با بی عدالتی در نگرش به شهروندانشان فراهم کرده اند.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
اةهارات مقام اماراتی نه تنها بی اساس است ، بلکه دست حکام امارات آلوده به خون مردم ایران ف سوریه ، عراق و لیبی و اخیرا یمن هم هست .
این ها باید به جرم مشارکت در کشتار مردم منطقه محاکمه و مجازات شوند .
آخرین اخبار