الکسی پوشکوف:

اتحاد روسیه و چین بزرگترین ناکامی دوران اوباما بود

رییس کمیته امور خارجی دومای روسیه از اتحاد این کشور و چین با نام بزرگترین ناکامی دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" یاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "الکسی پوشکوف" رییس کمیته امور خارجی دومای روسیه ضمن استقبال از تحکیم روابط این کشور با چین در چند سال اخیر، نقش آمریکا را در این ارتباط پر‌رنگ توصیف کرد.

"پوشکوف" در این باره گفت: به لطف سیاستهای خارجی اشتباه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، روابط روسیه و چین بیش از هر زمان دیگری تقویت شده است و دو کشور همکاریهای نظامی بی‌سابقه‌ای را آغاز کرده‌اند. 

روسیه و چین اواخر ماه گذشته رزمایش دریایی مشترکی در آبهای مدیترانه برگزار کردند. دو کشور قصد دارند تا قبل از پایان سال میلادی جاری یک رزمایش دریایی دیگر نیز در آبهای ژاپن برگزار کنند.
"پوشکوف" در ادامه افزود: کاخ سفید پکن و مسکو را همزمان در جبهه دشمنان واشینگتن قرار داد. سیاست خارجی آمریکا کاملا به زیان این کشور تمام شد و شرایط اتحاد بیشتر را میان روسیه و چین فراهم کرد. چین با گسترش توان نظامی خود در حال تبدیل شدن به یک ابر‌قدرت جهانی است و همکاری با روسیه به پکن اجازه می‌دهد در این راه شتاب بیشتری بگیرد.

تحریم روسیه از سوی ناتو و دیگر کشورهای اروپایی یکی از دلایل اصلی گرایش مقامات این کشور به سمت تحکیم روابط با چین بوده‌ است. دوستی پکن و مسکو برای هر دو طرف منافع بسیاری به دنبال داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار