بیرجند ؛

نرخ باروری در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، نرخ باروری در خراسان جنوبی را از میانگین کشوری بالاتر اعلام کرد و گفت: در حالیکه میانگین نرخ باروری در کشور 1.8 می باشد، این رقم در استان 2.7 است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مهدی زاده درهمایش تبیین سیاست های کلی جمعیت با بیان این مطلب افزود: این همایش با هدف تبیین ابعاد مختلف سیاست های ابلاغی جمعیتی مقام معظم رهبری برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد : از آنجا که نزدیک به یک سال از ابلاغ سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری می گذرد، در این مدت اقدامات آموزشی و جلسات متعددی در حوزه سیاست گذاری ها با دستگاه های مرتبط برگزار و اقدامات موثری نیز برای تشویق ازدواج و کاهش طلاق و به طور کلی حفظ جمعیت صورت گرفته است.

وی ادامه داد : مهمانانی از وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ابلاغ سیاست های جمعیتی مورد تاکید معظم له به بیرجند آمده اند.

مهدی زاده همچنین نرخ باروری در خراسان جنوبی را از میانگین کشوری بالاتر عنوان کرد و افزود: در حالی که میانگین نرخ باروری در کشور 1.8 می باشد، این رقم در استان ما 2.7 است یعنی هر خانم در سن باروری دو و هفت دهم فرزند بدنیا می آورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین یادآور شد: خوشبختانه این رقم از میانگین حد جایگزینی کشور که 2.1 (یعنی جمعیت فقط خودش را حفظ کند و افزایش نیابد) نیز بالاتر است.
 
همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری با حضور مسوولانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز دوشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.
 


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.