بیرجند ؛

دانشگاه بیرجند ، قطب توسعه دانش و فرهنگ شرق کشور

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه قطب توسعه دانش و فرهنگ در شرق کشوراست افزود: هم اکنون ۱۳ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ خلیلی گفت: دانشگاه بیرجند به عنوان قطب دانشگاهی شرق کشور، ۱۳ خرداد ماه وارد چهلمین سال تاسیس و ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی می شود.

وی از صدور مجوز کنسولی دانشجویی برای این دانشگاه خبر داد وتصریح کرد: با صدور این مجوز امیدواریم در سال تحصیلی جدید پذیرش دانشجوی خارجی را داشته باشیم.

خلیلی با اشاره به تحصیل دو هزار و ۳۰۰ دانشجوی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد گفت: ۳۷۰ دانشجو نیز در مقطع دکتری تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند به وضعیت پژوهشی دانشگاه بیرجند در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: در حوزه انتشار مقالات داخلی چهار درصد و مقالات بین المللی بیش از ۶۴ درصد رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۴۳ دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و ۹۲۷ نفر در مقطع کاردانی، ۱۲ هزار و ۷۵۳ نفر در مقطع کارشناسی، دو هزار و ۳۱۷ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۶ نفر در مقطع دکتری فارغ التحصیل شده اند.

خلیلی با اشاره به برنامه های دانشگاه در چهلمین سالگرد تاسیس آن گفت: همایش نقش و جایگاه آموزش عالی در توسعه خراسان جنوبی را اواخر امسال برگزار خواهیم کرد.

وی از رونمایی سند چشم انداز توسعه دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: جشن ۴۰ سالگی دانشگاه با حضور خانواده دانشگاهیان همزمان با عید غدیر برگزار می شود.

رئیس دانشگاه بیرجند برپایی نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله، تدوین تاریخ شفاهی دانشگاه ، برگزاری گردهمایی دانش آموختگان ویژه، رونمایی از فیلم و کلیپ معرفی دانشگاه را از دیگر برنامه های سالگرد تاسیس دانشگاه برشمرد.

وی با اشاره به تحصیل ۶۷ دانشجوی خارجی در دانشگاه بیرجند از طریق کنکنور سراسری گفت: پذیرش دانشجوی خارجی با تمرکز بر پذیرش دانشجویان افغانستان در این دانشگاه در سال تحصیلی جدید عملیاتی می شود.

خلیلی از دریافت مجوز کنسولی دانشجویی در دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: با دریافت این مجوز دفتر کنسولی در دانشگاه اقدام به کار خواهد کرد و اقدامات اوليه مربوط به پذيرش دانشجويان خارجی همچون ويزا با همکاری نمايندگی وزارت امور خارجه استان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه بیرجند به اجرای طرح آمایش سرزمینی استان خراسان جنوبی توسط دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: این طرح قرار بود در بازه زمانی ۱۵ ماهه اجرا شود.

خلیلی با بیان اینکه اجرای این طرح با تاخیر شش ماهه توسط دانشگاه آغاز شد، افزود: هم اکنون این طرح در مراحل پایانی قرار دارد.

رئیس دانشگاه بیرجند همچنین یادآور شد: این طرح برای انجام اقدامات اصلاحی به ناظرین تحویل شده که بعد از برگشت به دانشگاه و انجام مرحله جمع بندی رونمایی خواهد شد.
 
انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.