بیرجند؛

بیش از ۵ میلیون قطعه در مرغداری‌های خراسان جنوبی جوجه‌ریزی شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان جنوبی از جوجه ریزی بیش از ۵ میلیون قطعه در ۲ ماه نخست امسال در مرغداری‌های استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیر جند  و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، محمدعلی بخشی اظهار داشت: در مجموع دو ماهه اول سال بیش از  5 میلیون و 200 هزار قطعه در مرغداری‌ها جوجه ریزی شده است که این تعداد جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته است.
وی تاکید کرد: تمام مراحل جوجه ریزی از زمان حمل آن از استان مبدا تا ورود به مرغداری و مدت دوره پرورش و زمان کشتار در کشتارگاه صنعتی طیور تا رسیدن به دست مصرف کننده در سیستم‌های نرم افزاری خاصی ثبت شده و تحت نظارت و بازرسی‌های مستمر کارشناسان دامپزشکی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بیش از 700 واحد مرغداری گوشتی در استان فعالیت دارند، بیان کرد: رعایت موازین بهداشتی، قرنطینه ای و اجرای دقیق برنامه‌های واکسیناسیون از مهمترین عوامل کاهش تلفات در واحدهای پرورش طیور و افزایش راندمان تولید است.
بخشی از مرغداران خواست نسبت به اخذ مجوزهای بهداشتی لازم نظیر جوجه ریزی،گواهی تخلیه و مجوز حمل بهداشتی به کشتارگاه با دامپزشکی شبکه‌های دامپزشکی همکاری کنند.
انتهای پیام/ع
برچسب ها: جوجه ، بیرجند ، طیور ، دامپزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.