اهواز؛

طرح ردیابی فرآورده‌های خام دامی در آلایش های خوراکی طیور خوزستان

مدیرکل دامپزشکی استان؛ ثبت کد رهگیری بر روی آلایش های خوراکی مرغ نیز اجرائی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مصطفی کنارکوهی گفت: در حال حاضر  9 کشتارگاه صنعتی طیور استان، کد رهگیری و تاریخ تولید را با دستگاه جت پرینتر درج می‌کنند و این بار به منظور تکمیل این طرح، ثبت کد رهگیری بر روی آلایش های خوراکی مرغ نیز اجرائی شد.

وی افزود: همه‌ی کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان که قبلاً با دستگاه تاریخ ‌زن حرارتی تاریخ تولید را درج می‌کردند به دستگاه جت پرینتر رایانه‌ای تجهیز شدند و کد رهگیری علاوه بر مرغ  کشتار روز بسته بندی شده بر روی بسته های جگر،سنگدان و دل نیز حک می گردد.

کنارکوهی بیان کرد: از مزایای این طرح ردیابی محصول تولید شده در تمام مراحل از تولید تا مصرف است و با درج کد ردیابی ، نوع وسیله‌ حمل، کشتارگاه تولید کننده‌ محصول، مرغداری پرورش‌دهنده، کارخانه‌ جوجه‌ کشی که جوجه ‌ی یکروزه را تولید کرده است و ... قابل شناسایی می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت : شهروندان برای اطمینان اعتبار محصولات خریداری شده می توانند کد رهگیری را به شماره 30008903 پیامک نمایند و از اطلاعاتی مانند نام مرغدار، نام کشتارگاه، تاریخ تولید و انقضاء اطلاع حاصل کنند.

لازم به ذکر است،خوزستان اولین استانی بود که  کد رهگیری را بر روی محصولات مرغ کشتار روز تولید شده، درج کرد و طرح ردیابی فرآورده‌های خام دامی نیز در کشتارگاه‌های طیور استان خوزستان از اول شهریور ماه سال 93  آغاز شده و هم‌چنان با جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: خوزستان ، فراورده ، خام ، طیور ، دام ، کد ، رهگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.