رئیس کل دادگستری استان لرستان:

مهمترین افتخار دستگاه قضاء اجرای عدالت است

رئیس کل دادگستری استان لرستان در جلسه مجمع عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان گفت: با پیشرفت معاملات و عقود متفاوت نیاز به این است که دادگستری از ابزار علمی، فنی و تخصصی استفاده کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان  با تاکید بر نحوه دادرسی شفاف اظهارکرد: روش دادرسی شفاف باید مدنظر قرار گیرد و یکی از عوامل شفافیت در دادرسی حضور وکیل در دادرسی است، در کشورهای پیشرفته مردم خودشان را درگیر دعاوی نمی کنند بلکه همچون پزشک خانواده وکیل خانوادگی وجود دارد و این فرهنگ بسیار خوبی است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد:یکی دیگر از عوامل شفاف سازی دادرسی، استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان دلیلی فنی و تخصصی در دادرسی است و در این خصوص باید انتقال تجربیات قضات و کارشناسان را تقویت کرد و نقاط ضعف را برطرف نمود تا از آسیبهای احتمالی جلوگیری شود. 

وی نظرات دقیق کارشناسان رسمی دادگستری استان را در دادرسی، خوب ارزیابی کرد و افزود: 
ما تلاش کردیم که رسیدگی عادلانه در لرستان به دور از حاشیه سازیها به نحو شایسته ای صورت پذیرد و این روند با کمک قضات و کارکنان سختکوش، وکلا و کارشناسان رسمی به طور عملی به اجرا درآمده است.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: هرنظام قضایی اگر به اختلافات سیاستی ورود پیدا کند قطغا" آسیب پذیری و بدگمانی را به دنبال دارد و از وجهه اعتماد مردمی آن کاسته خواهد شد در حالی که اعتماد عمومی مردم برترین امتیاز و افتخار دستگاه قضایی است.

 بدری افزود: اطاله دادرسی در محاکم بالاخص در پروندهای حقوقی در برخی موارد تأخیر در ارائه نظر کارشناسی است و مدیران کانون کارشناسان در این زمینه باید تدابیر لازم را تدوین نمایند و این موضوع نیز قابل تأمل است که نظر کارشناسی حتما" باید مستدل و بدون ابهام باشد.

رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد:حُسن نیت، صداقت و تخصص سه عنصر مهم در عرصه فعالیت کارشناسان رسمی دادگستری در جهت احقاق حقوق است، هرگاه کارشناسی به دور از اعمال نظر شخصی یا هر شائبه دیگر اعمال شود قطعا" این نظر تأثیر عدالت محوری دارد.

بدری درپایان با اشاره به افتتاح دو مرکز خدمات الکترونیک قضایی در مرکز استان گفت: این روند راهی نو در جهت تحقق عدالت به منظور جلوگیری از رفت و آمدهای بی مورد به محاکم قضایی و تشریح در دادرسی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار