در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مطرح می شود:

دولت تصمیم جدی در خصوص حمایت از تاکسیرانی را اتخاذ کند

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران گفت: حذف سهمیه سوخت و یارانه ویژه تاکسیرانی بازار گرمی را برای مسافربران شخصی ایجاد کرده که انتظار داریم دولت تصمیم جدی برای حمایت از این قشر اتخاذ کند.

از بررسی دستور العمل انضباطی بهره برداران از اماکن، میادین، تا بروز رسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش نشانی

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مثیم مظفر، رئیس سازمان تاکسیرانی تهران در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به تبعات تک نرخی شدن بنزین در شهر اظهار کرد: ‌تاکسیرانان شهر تهران موظف هستند بر اساس نرخ کرایه تاکسی مصوب شورای شهر که ابتدای سال اعلام شده، کرایه را دریافت کنند.

وی ادامه داد: واقعیت مطلب این است که قشر زحمت کش تاکسیرانی انتظار دارند که دولت یارانه ویژه‌ای را برای بحث حمل و نقل عمومی در نظر بگیرد، چرا که در شهر تهران روزانه 4 میلیون و 500 هزار مسافر توسط ناوگان تاکسیرانی جابجا می‌شود و در واقعیت تاکسیرانی یک وسیله حمل و نقل عمومی تلقی می‌شود که حذف سهمیه سوخت و یارانه ویژه تاکسیرانی، بازار گرمی برای مسافر بر شخص می‌کند.

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران گفت: مسافر بر شخصی تحت نظارت هیچ سازمانی نیست و تایید صلاحیت نیز نشده و ایمنی سفر را برای شهروندان کاهش می‌دهد که باید این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد.

مظفر ادامه داد: با تک نرخی شدن بنزین، بیش از 14 درصد هزینه به تاکسیرانان اضافه شده است و انتظار ما این است که دولت یک تصمیم جدی برای وسایل حمل و نقل عمومی اتخاذ کند.

مظفر در پایان گفت:‌شهروندان می‌توانند در صورت هرگونه تخلف می‌توانند مشکلاتشان به سامانه 1888 مطرح کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از خودروهای تهران

به گزارش خبرنگار شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران به دستور جلسه مطروحه در شورای شهر پرداخت و اظهار کرد: امروز در صحن علنی شورای شهر، دو بحث مطرح شد که یکی از‌آن‌ها آئین نامه انضباطی مجموعه اقدامات میوه و تره بار به شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه از برخی ضوابط و معیارها تبعیتی انجام نمی‌گرفت و از سال 87 این لایحه مطرح شده بود و سرانجام در سال 93 لایحه جدیدی در کمیسیون سلامت مورد بررسی قرار گرفت که به طور مشترک این لایحه را دنبال کنیم و در خصوص ارتقای کیفیت آن تصمیم گیری شود.

نایب رئیس شورای شهر ادامه داد: مبحث دیگر معاینه فنی خودروها بود که مطرح شد و بر اساس آن، 5 میلیون خودرو در شهر تردد دارند که درصد قابل توجهی فاقد معاینه فنی هستند و البته ابهاماتی نیز در خصوص عدم معاینه فنی تا 5 سال نیز مطرح شد که باید تا همان دو سال مقرر باشد، اما از سوی دیگر اگر تمام خودروها اقدام به معاینه فنی انجام دهند، مراکز کافی برای این کار وجود ندارد که باید با همکاری دولت، مجلس و نیروی انتظامی بتوانیم سازوکاری را برای ایجاد بانک اطلاعات جامع از خودرو‌های شهر ایجاد کنیم و همچنین ضوابطی بازدارنده برای اشخاصی که معاینه فنی ندارند نیز اعمال کنیم که خوشبختانه این لایحه تصویب شد.

طلایی در ادامه با اشاره به اظهارات متناقض در خصوص هتل اسپیناس تصریح کرد: طرح سوال هتل اسپیناس صورت گرفت و مقرر شد که کارگروهی متشکل از نماینده شهرداری، نماینده عضو سوال کننده، کمیسیون شهرسازی و کمیسیون نظارت و حقوقی به بررسی این موضوع بپردازد و پاسخ نهایی ارائه شود که چه میزان تخلف صورت گرفته اما هنوز نتیجه نهایی مشخص نشده و باید کار کارشناسی ادامه پیدا کند، البته سوال و تذکر حق شورا و اعضا است و با هرگونه تخلفی نیز برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس اظهارات عضو سوال کننده که گفتند استیضاح را پس گرفته‌اند، طرح سوال و استیضاح پایان یافته اما تخلفات و به تبع آن متخلف بنا به دستور شهردار مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

موضوع هتل اسپیناس از نظر شهرداری تمام شده است

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رئیسه شورای شهر در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به ابهامات پیش آمده در خصوص هتل اسپیناس اظهار کرد: فرآیند پیگیری هتل اسپیناس به این گونه بود که در شورا تذکری را به شهرداری ارائه دادیم و طرح سوال مطرح شد که بعد از آن استیضاح نیز باید انجام می‌شد و شهردار تهران در طول مهلت طرح سوال به 300 متر تخلف اشاره کردند اما اظهار داشتند که بحث هتل در تهران مغفول مانده و باید اعضای شورا در این مسئله شهر را یاری کنند.

وی ادامه داد: 19 نفر از اعضای شورا مطرح کردند که سوال شما به حق است و حناچی و معاون رئیس جمهور نیز به تخلف اشاره کردند اما اظهار داشتند که باید از هتل سازی حمایت شود، به همین علت طرح سوال را به استیضاح نکشاندیم اما تخلفات را مورد پیگیری قرار می‌دهیم، به طوری که شهردار نیز 1300 متر تخلف را به کمیسیون ماده 100 فرستاده و باقی را نیز پیگیری می‌کنیم تا نتیجه نهایی مشخص شود.

قناعتی در پایان گفت: زا نظر سازه ای به هتل اسپیناس ایرادی وارد نیست و مشکلی ندارد.

موضوع هتل اسپیناس از نظر شهرداری تمام شده است

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ناصر امانی، معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر در خصوص هتل اسپیناس تصریح کرد: توضیحات لازم را در صحن علنی شورا داده‌ام اما نکته‌ مهم این است که شورا هنوز به یک وحدت رویه در خصوص قانع شدن یک عضو یا قانع شدن تمام اعضا نرسیده است.

وی افزود: عضو شورای شهر در توضیحات شهردار اعلام کرد که قانع نشده و بنا به درخواست رئیس شورا، کمیسیونی چهار جانبه از شهرداری، نماینده شورای شهر، کمیسیون نظارت و کمیسیون شهرسازی تشکیل شد تا مجددا هتل اسپیناس مورد بررسی قرار بگیرد، اما عضو سوال کننده امروز اظهاراتی را بیان داشتند که بر اساس نظر کمیسیون چهار جانبه نبوده و فقط نظر عضو سوال کننده مطرح شده است.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد:‌طرح بازدید از هتل اسپیناس برای بررسی تخلفات باید قبل از طرح سوال از شهردار مطرح می‌شد و با یک سند دقیق و متقن طرح سوال از شهردار را مطرح می‌کردند‌، چرا که امروز یکی از اعضا در خصوص رفع ابهام گفت که آیا 68 هزار متر داخل 78 هزار متر است یا خیر، که عضو سوال کننده ادامه داد: دقیق نمی‌دانم و باید بررسی کنم و این نشان می‌دهد که اظهارات عضو سوال کننده دقیق و متقن نیست و باید میزان تخلفات قطعی اعلام شود.

امانی در پایان گفت: مهلت قانونی از نظر شهرداری به اتمام رسیده و استیضاحی به شهرداری ابلاغ نشده، که عضو سوال کننده بخواهد آن را پس بگیرد و عضو سوال کننده به اشتباه گفتند که استیضاح را پس گرفته‌اند،در اصل طرح سوال را پس گرفتند.

جلوگیری از زمین خواری قابل ستایش است

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، علی صابری عضو شورای شهر در ادامه جلسه علنی امروز و با ارائه تذکری در خصوص زمین خواری شهر تهران اظهار کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، از بسیاری زمین خواری‌ها جلوگیری شده و خوشبختانه در این خصوص وزارت مسکن و شهرسازی، پلیس، دستگاه قضایی با جدیت بیشتری ورود کرده‌اند و انتظار داریم که مدیریت شهری و شهرداری نیز برای پیشبرد پروژه‌ها همکاری مطلوبی را با این دستگاه‌ها داشته باشند تا اعتماد در مردم ایجاد شود که جلوگیری از زمین خواری مخصوص ریز دانه‌ها نیست و اگر اشخاص و نهادها نیز تخلفی انجام دهند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

صابری در تذکر دوم خود به حقوق معلولین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برنامه جامع حقوق معلولان دو شب گذشته با حضور وزیر تصویب شد که البته از سه سال گذشته مطرح شده بود، اما اتفاقی که افتاده، این است که این مصوبه در دو بخش دولت و مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد که متاسفانه اگر با تغییر دولت امکان تغییر مصوبه نیز وجود دارد و از سوی دیگر اگر در مجلس مطرح شود، در سال آخر فرصتی برای تمرکز روی آن وجود ندارد و انتظار داریم که متن آن زودتر منتشر شود.

صابری در تذکر پایانی خود به سوال هفته گذشته خود در بحث ماده 71 اشاره کرد که دو نکته را در تبصره بند 3 ماده 71 قانون شورایاری مطرح کرد و تذکر به روزنامه همشهری مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نیازی به تذکر کتبی وجود نداشته باشد و این مسئله برطرف شود.

امنیت در منطقه 12 و 16 وجود ندارد

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد قناعتی، عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر با ارائه تذکری در خصوص محله امامزاده یحیی و باغ آذری اظهار کرد: از محله امامزاده یحیی، باغ آذری در منطقه 16 بازدیدی داشتم که نقطه محوری این بازدید، در صحبت‌های مردم حضور انبوه خلاف کاران، معتادان، توزیع کنندگان مواد مخدر، افراد بی بند و بار بود و شرایط رنج آوری که برای ساکنان آن منطقه بر اساس این مشکلات ایجاد شده بود.

وی افزود: عمق فاجعه در این است که حتی مردم برای خواندن نماز نیز در ابتدای صبح و انتهای شب نمی‌توانند از خانه خارج شوند و در مسجد اقامه کنند، چرا که افرادی با قمه جلوی آن‌ها را می‌گیرند و اقدام به گرفتن پول و اشیای قیمتی آن‌ها می‌کنند.

وی با اشاره به انتظار مردم از دولت، تصریح کرد: کمترین انتظار مردم آن منطقه از دولت، ایجاد امنیت در مناطق 12 و 16 است، چرا که این مناطق مرزهای غربی کشور نیستند و قلب پایتخت نظام جمهوری اسلامی هستند و باید حفاظت و حراست بیشتری در این مناطق ایجاد شود.

حقانی با اشاره به اظهارات مردم در این مناطق افزود: مردم می‌گویند ما در همه جا پیش قدم بودیم، چرا باید برای اقامه نماز در اول وقت و آخر شب در سختی باشیم.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر اضافه کرد: خانه‌های افراد امامزاده یحیی خالی از سکنه است و محلی برای معتادان و خلاف کاران شده است و البته با مکاتباتی که با کمیسیون فرهنگی، نماینده نیروی انتظامی، شهرداری منطقه داشتم، این مسئله مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات مردم منطقه 16 تصریح کرد: در منطقه 16 مدرسه نخبگان و شاهد وجود دارد، اما اقدام به ثبت نام فرزندان ساکنان مناطق نمی‌کنند، چرا که پول و امکانات بیشتری از آن‌ها‌ مطالبه می‌کنند و مردم نیز مجبورند فرزندان خود را به دیگر نقاط دوردست بفرستند.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تاکید کرد: از دیگر مشکلات مردم این منطقه، عدم وجود میدان میوه و تره بار و بافت‌های فرسوده بسیاری است که مشکلات عدیده‌ای را برای مردم بوجود آورده است.

حقانی در تذکر دوم خدو به مسئله ستاد ساماندهی مشارکت اجتماعی اشاره کرد و گفت: ستاد ساماندهی مشارکت اجتماعی مدیریت محله را برای کاهش تصدی گری و افزایش سطح خدمت رسانی به مردم در محلات شهر تهران از گذشته راه اندازی کرده و بسیاری از مسائل فرهنگی محلات به این ساختار واگذار شده اما نکته مهم، مسئله استخدامی این افراد است که حدود 4 هزار نفر در 374 محله شهر تهران و 14 خانه به عناوین مختلف فعالیت دارند و شهرداری تاکید کرده که هیچگونه ارتباط استخدامی برای حضور در این محلات وجود ندارد اما دوگانگی ایجاد شده، به طوری که برخی بیمه هستند و برخی دیگر از بیمه برخوردار نیستند و به همین علت از شهرداری شکایت کرده‌اند و او را محکوم می‌کنند.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر در ادامه گفت: حدود 7 هزار نف6ر مشمول این مسئله هستند و در شرایط متفاوتی 50، 100 هزار تومان تا 1 میلیون دریافت می‌کنند که این دوگانگی در نحوه برخورد باید برطرف شود.

تخلف را حتی به سفارش رئیس جمهور نیز نمی‌بخشم

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اسماعیل دوستی عضو شورای شهر در ادامه جلسه علنی امروز و در واکنش به اظهارات قناعتی اظهار کرد: اگر تخلفی می‌بینیم، باید با آن برخورد کنیم و سفارش رئیس جمهور و معاون آن در تخلف جایی ندارد و تخلف را به سفارش اشخاص نمی‌بخشیم.

وی ادامه داد: هتل که هیچ، بهترین مکان برای بهترین اشخاص نیز اگر تخلفی داشته باشد، باید جریمه و یا تخریب شود، اینکه نمی‌شود دو هفته وقت شورا را بگیریم و اظهارات مختلفی در خصوص تخلفات ارائه کنیم و بعد بگوییم که به سفارش فلان کس استیضاح را پس می‌گیرم.

دوستی تصریح کرد:‌شورا با هیچکس تعارف ندارد، اگر تخلفی شود، برخورد می‌کنیم، 4 هزار و 700 متر تخلف مسئله‌ای نیست که بخواهیم از آن بگذریم چرا که شورا کار آمد است و جلوی هر تخلفی می‌ایستد.

دوستی افزود: اگر ثابت شود تخلفی شده، به هیچ تلفنی گوش نخواهیم داد و با آن برخورد می‌کنیم.

دوستی همچنین از اقدامات شهرداری در خصوص پذیرایی منظم از زائران در سال‌های گذشته تشکر کرد و ادامه داد:‌انتظار داریم امسال نیز شاهد پذیرایی خوب و منظم از زائران مرقد امام باشیم.

به سفارش معاون رئیس جمهور، استیضاح شهردار را پس می‌گیرم/ چهار هزار و 770 متر ثبت تخلف بر اساس نظر کمیته کارشناسی

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رئیسه شورای شهر در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورا که صبح امروز در تالار شورا برگزار شد، با ارائه تذکری در خصوص هتل اسپیناس اظهار کرد: توضیحات شهردار در جلسات اخیر در خصوص هتل اسپیناس من را قانع نکرد و بر اساس روال قانونی شورا، باید 11 امضا برای استیضاح شهردار جمع آوری می‌کردم و به این علت کمیته کارشناسی را برای ثبت دقیق تخلفات و شفاف سازی اعضا و اذهان عمومی به هتل اسپیناس اعزام کردم تا با دلایل دقیق و متقن به ادامه تذکر خود بپردازم.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌هایی که در هتل اسپیناس داشتم، دیشب سلطانی فر معاون رئیس جمهور با من تماس گرفتند و نیم ساعت در خصوص مشکلات توریسم و هتل سازی و چشم انداز 1404 که باید چهارصد هتل داشته باشیم، اما اکنون فقط 100 هتل داریم و این تاسف بار است و باید به دید مثبت به هتل اسپیناس نگاه کنیم، چرا که سازنده هتل 400 میلیارد تومان بدون وام دولت اقدام به سرمایه گذاری در این هتل کرده و نباید جلوی سرمایه گذاری او را بگیریم.

از بررسی دستورالعمل انضباطی بهره برداران از اماکن، میادین تا بروزرسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش نشانی

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر که امروز (سه شنبه) در تالار شورا برگزار می‌شود، لایحه‌های مختلفی از جمله دستور العمل انضباطی بهره برداران از اماکن، میادین و غرب سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، ساز و کار نظارت و کنترل برگه معاینه فنی خودرو‌ها و برخورد با خودروهای متخلف در شهر تهران، دستور العمل ساماندهی تاکسی‌های گردشگری در شهر تهران، بروز رسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و ارتقای سطح آموزش در این سازمان، بر روی میز اعضای شورا قرار می‌گیرد تا نظرات مختلف اعضای شورا در این باره مطرح شود و در نهایت نسبت به رد و یا تصویب آن نظر دهند.

بر اساس این گزارش، تعیین نماینده شورای اسلامی شهر تهران در کمیسیون بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه موضوع ماده 24 قانون خدمت وظیفه عمومی نیز از دیگر دستور جلسه‌‌ی امروز شورای شهر است که اعضای شورا به آن می‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، جلسه علنی ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار