همایش امام خمینی(ره) و سیاست خارجی؛

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی: نظم نوین جهانی نظم معیوبی است/ توصیه امام راحل به تعامل با دنیا بدون خشونت

فرزند یادگار امام راحل گفت: ما معتقدیم نظم جدید جهانی نظم معیوبی است که در آن ظلم نهادینه شده و امام راحل در این رابطه ایده و طرح دارند و مسیر باید مسیر گفتگو باشد.

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی: نظم نوین جهانی نظم معیوبی است/ توصیه امام راحل به تعامل با دنیا بدون خشونت
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌السلام و المسلمین سیدعلی خمینی " با حضور در نهمین همایش امام خمینی(ره) و سیاست خارجی با اشاره به اینکه منطقه ما با خشونت و افراط گری عجین شده، اطهار داشت : نمی‌شود انقلاب را تفسیر کرد و از چند نکته غفلت داشت.یکی از خصوصیات انقلاب ایران نهضت نه شرقی و غربی آن بود

وی با برشمردن دومین خصوصیت انقلاب مبنی بر نفی خشونت گفت: پیس از انقلاب زمانی که امام خمینی(ره) علم مبارزه با استکبار را برداشت در تمام طول نهضت اجازه ندادند که برای انقلاب از اسلحه استفاده شود حتی نزدیکان امام راحل نیز موافق این امر بودند که از پتانسیل اسلحه استفاده شود تا حکومت پهلوی ناامن شود اما امام خمینی(ره) هرگز این اجازه را ندادند بنابراین انقلاب ایشان بی تردید یک انقلاب نرم بود و روی آگاهی مردم تاکید داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خمینی تصریح کرد: متاسفانه امروزه دنیای اسلام درگیر خشونت شده است و جمهوری اسلامی همیشه معتقد بوده راه حل بحران‌ها با اسلحه نیست و اگر در جایی کمک کرده جهت تجهیز و دفاع بوده لذا مقاومت همه و همه پشتیبان مذاکرات بوده و اگر جایی جمهوری اسلامی کمک کرده برای این بوده که آن مظلوم رو پای خود بایستد.

وی اضافه کرد: کسانی که می خواستند با اسلحه حکومت‌های لیبی و سوریه را تغییر دهند موجب ورود بدعت در این زمینه شدند و بعضی‌ها گمان می‌کردند بحران سوریه یک ماهه تمام می‌شود اما اگر بخواهد با این دست فرمان پیش رود سالها این وضعیت باقی خواهد ماند.

حجت‌السلام و المسلمین خمینی ادامه داد: اکنون مسلمان به مسلمان کشی روی آورده است و بسیاری گمان می‌کنند که با مبارزه تعیین تکلیف باید شود و تا وقتی که کشورهای بزرگ منطقه به مذاکره روی نیاورند هیچ‌گاه روی صلح و آرامش را در منطقه نخواهیم دید.

وی تاکید: راه حل بحران منطقه‌، مذاکرات برد_برد منطقه‌ای‌ است و برخی فکر می‌کنند که با توافق نظامی در این عرصه پیروز هستند که این امری ناموفق است و شرایط نیز بگونه‌ای است که راه حلی جز گفتگو وجود دارد.

حجت‌السلام و المسلمین سیدعلی خمینی با اشاره به شرایط کنونی بحرین گفت: ایران هیچ‌گاه به خود اجازه نداده است که در یمن دخالت کند و این در حالی است که ارسال اسلحه کار مشکلی نیست و امام بزرگوار در تمام طول دوران خود دستورشان تعامل با دنیا بود اما نه با خشونت، انقلاب ایران انقلاب توام با صلح و آرامش بود و در تمام دوران جنگ ما فقط دفاع کردیم.

وی با اشاره به خاطره‌ای درباره جنگ گفت: برخی خدمت امام خمینی(ره) می‌آمدند که ما هم حمله کنیم و خاک عراق را بگیریم و امام راحل فرمودند با مردم آن ناحیه می‌خواهید چه کار کنید؟ بنابراین نپذیرفتند و در نهایت با تکرار این طرح فرمودند که از مناطقی که سکنه ندارد وارد شوید.

 حجت‌السلام و المسلمین خمینی ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی منطبق با دموکراسی است و راه حل رهبر انقلاب در رابطه با اسرائیل مورد قبول عقلای عالم است، خصلت انقلاب ما در نرم بودنش است ما معتقدیم نظم جدید جهانی نظم معیوبی است که در آن ظلم نهادینه شده و امام  راحل در این رابطه ایده و طرح دارند و مسیر باید مسیر گفتگو باشد.

وی در پایان با طرح این سوال که چه شده امروز زبانها را پر کام گرفته و شمشیر از نیام بر گرفته‌ایم؟ خاطرنشان کرد: امیدوارم این همایش بتواند جنبه نفی خشونت‌گری را به همگان نشان دهد و در آینده نزدیک پایه افراط‌گری برگرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار