اردبیل؛

نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر از بزرگترین نیروگاه‌ها در خاورمیانه است

رئیس سازمان انرژی‌های نو گفت: نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر یکی از بزرگترین نیروگاه‌ها در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛  سهیل پرخیال با اشاره به اینکه نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر یکی از بزرگترین نیروگاه‌ها در منطقه خاورمیانه است، افزود:‌ ایجاد و توسعه این نیروگاه با استفاده از دانش بومی متخصصان ایرانی در کنار تمام تحریم‌ها انجام شده و امیدوریم ایران در آینده‌ای نزدیک جزو کشورهای مطرح در زمینه تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر باشد.

وی تصریح کرد: ایران در زمینه بهره‌برداری از این نیروگاه زمین‌گرمایی متکی به دانش دانشمندان ایرانی بوده و دولت اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از گسترش انرژی‌های پاک در کشور دارد و با برنامه‌ریزی دقیق در راستای تامین تسهیلات 6 میلیارد تومانی برای بهره‌برداری از چاه‌های آماده این نیروگاه تلاش می‌کند.

توسعه بخش گردشگری نیروگاه مشگین‌شهر نیازمند ۲۰۰۰ میلیاردریال سرمایه‌گذاری است

مدیر گروه زمین گرمایی سازمان انرژی‌های نو در ایران گفت: برای توسعه بخش گردشگری در کنار نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر ۲۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری لازم است.

پرخیال افزود: توسعه بخش گردشگری این نیروگاه در قالب پارک‌های سلامت و شهرک‌های گلخانه‌ای و ایجاد هتل و مراکز تفریحی سازگار با محیط زیست نیازمند ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

وی بیان کرد:‌ با توسعه بخش گردشگری این نیروگاه در دامنه سرسبز سبلان و در ارتفاع 300 متری تحول عظیمی در حوزه اقتصاد، اشتغال و جذب اکوتوریسم در این منطقه ایجاد شده و زمینه‌ساز ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان اردبیل و به ویژه شهرستان مشگین‌شهر می‌شود.

 

   

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.