یزد؛

رتبه دوم یزد در تولیدات گلخانه ای کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت:این استان با دارا بودن 1200 هکتار گلخانه در زمینه تولید محصولات گلخانه ای با 360 هزار تن رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

 به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران از یزد؛ سید جمال سجادی پور گفت:مبلغ 148 میلیارد ریال تسهیلات طی سال 93 به متقاضیان بخش گلخانه ای استان ارائه شده که این میزان پرداخت موجب راه اندازی 45 مورد واحد گلخانه ای جدید گردیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به سیاست دولت در راستای حمایت از اصلاح الگوی کشت و توجه به کشت های گلخانه ای عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان و حمایت های دولت، استان یزد توانسته است با دارا بودن 1200 هکتار گلخانه در زمینه تولید محصولات گلخانه ای با 360 هزار تن رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

سجادی پور‌ راندمان تولید در فضای گلخانه را نسبت به تولید در فضای باز 10 برابر دانست و عنوان کرد: اگردر گلخانه به ازای هر متر مکعب آب مصرفی 12 کیلوگرم محصول برداشت کنیم این میزان در فضای باز به ازای هر متر مکعب 1.2 کیلوگرم خواهد بود فلذا در استان یزد به لحاظ کمبود منابع آبی استفاده از الگوی کشتهای گلخانه ای مورد حمایت قرار می گیرد.

انتهای پیام/د
برچسب ها: تولیدات ، گلخانه ، کشت ، راندمان ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.