سید حسن خمینی در همایش بین‌المللی جهان عاری از خشونت در اندیشه‌ امام(ره):

انقلاب ایران غیر خشن متولد شد/ امام قلب‌ها را تسخیر کرده بود

یادگار امام (ره) گفت: اگر امروز بخواهیم دنیای اسلام را از خشونت عاری کنیم همه مردم باید همدل و همراه باشند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "سیدحسن خمینی" (عصر امروز) در همایش بین‌المللی جهان عاری از خشونت در اندیشه‌های امام (ره) در تالار کتابخانه ملی اظهارداشت: انقلاب ایران تنها و یا از معدود انقلاب‌هایی بود که بدون خشونت و با اتکای مردم پیروز شد.

وی با بیان اینکه تصوری که ما از انقلاب داریم متفاوت با دیگران است، گفت: در انقلاب روسیه قاطبه مردم حضور نداشتند و سرخ‌ها و سفیدها جنگیدند و حدود 3 میلیون کشته را دفن کردند.

یادگار امام با اشاره به انقلاب آمریکا نیز گفت: در انقلاب آمریکا در حقیقت جنگ شمال و جنوب بود و نبردی بین طرفداران برده‌داری و مخالفان آن شکل گرفت.

حجت‌الاسلام خمینی با تاکید بر اینکه نوع نگاه امام، بیداری بود خاطرنشان کرد: ما باید مردم را بیدار و دلهای آنان را فتح کنیم، در کودتای نوژه قرار بود هواپیماها، مقر امام را بمباران کنند. امام جمله‌ای دارند مبنی بر اینکه :بر فرض اینکه بمباران کردند، حالا کجا می‌خواهند بنشینند؟).

وی ادامه داد: معنای جمله امام این است که هیچ فردی در هیچ کجای دنیا با شما همدل نیست، این جمله را کسی می‌تواند بگوید که قلب‌ها در تسخیر او باشد.

سید حسن خمینی با طرح این پرسش که سایر انقلاب‌ها خشن هستند چرا انقلاب ایران خشن نیست، خاطرنشان کرد: تا صبح 22 بهمن ما از انقلابیون خشونتی نمی‌بینیم زیرا انقلاب ایران به خارجی‌ها وابسته نبود، امام می‌گفتند به کسانی که به سمت شما می‌آیند گل بدهید و این امر از نمادهای انقلاب ماست.

یادگار امام ادامه داد: انقلاب ایران غیر خشن است و شاید دلیل اصلی این باشد که ملت ایران ملتی خشن نیست، آنچه رخ داد حرکت یک صنف علیه یک صنف دیگر نبود، حرکت سوسیالیستی نبود لذا کارگر و کارفرما، بورژوا و کارمند ساده همه با هم بودند بنابراین انقلاب ایران غیر خشن متولد شد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر امروز بخواهیم دنیای اسلام را از خشونت عاری کنیم همه مردم باید همدل و همراه باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: امام ، خمینی ، یادگار ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار