تمرین امروز تیم ملی پس از جلسه کی روش و تاج برگزار شد

پیروانی حضور رییس و نایب ربیس اول فدراسیون را در تمرینات امیدوارکننده دانست

صبح امروز کارلوش کی روش و مهدی تاج جلسه ای را در راستای هماهنگی برنامه های تیم ملی برگزار کردند و عصر نیز بر سر تمرین ملی پوشان حاضر شدند.

به گزارش گروه وررزش باشگاه خبرنگاران در این جلسه طبق اطلاع ما رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال و سرمربی تیم ملی فوتبال با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
کارلوس کی روش در چند روز اخیر کمی تعامل خود را نسبت به فدراسیون ها افزایش داده است و البته امیدواریم در اینده این روند ادامه یابد .
مشابه جلسه امروز در روز های اتی نیز بین کی روش و تاج انجام می شود
 
لازم به ذکر است سوم خرداد گذشته نیز جلسه ای بین سرمربی تیم ملی و رئیس سازمان لیگ برگزار شد.

** نشست خبری قوچان نژاد و پیروانی قبل از تمرین امروز تیم ملی؛

* قوچان نژاد:فوتبال برای ما در همه جا به یک اندازه دوست داشتنی است. 

رضا قوچان‌نژاد در کنفرانس  خبری عصر امروز در خصوص شرایط اردوی تیم ملی اظهار داشت: ما اردوهای خوبی را برگزار کردیم  و  درحال حاضر بدن‌هایمان را آماده می‌کنیم و امیدوارم که بتوانیم به شرایط  مد نظر کادرفنی برسیم.

وی درباره اینکه از فصل گذشته در تیم‌های عربی بازی ‌کرده  گفت:  بازی در کویت و قطر باعث شد که تجربه خوبی کسب کنم و اکنون هم که فصل به پایان رسیده باید به فوتبال اروپا برگردم چون با باشگاه چالتون انگلیس یک فصل دیگر قرارداد دارم.

وی افزود:برای من فرقی نمی‌کند  کجا بازی کنم .چون  من فقط یک بازیکنم و وظیفه خود رادارم .شاید سطح لیگ‌ها متفاوت باشد اما فوتبال برای ما در همه جا به یک اندازه دوست داشتنی است. 

قوچان‌نژاد درباره اینکه فوتبال قطر برای او سطح بالاتری داشت یا کویت افزود: هر دو تجربه خوبی برای من بودند اما فوتبال کویت با قطر اصلا قابل مقایسه نیست. قطر فقط اسمش قطر است اما فوتبال این کشور از لحاظ امکانات هم سطح با کشورهایی اروپایی مانند بلژیک و هلند است .

وی همچنین درباره خداحافظی جواد نکونام از تیم ملی بیان کرد: دلم برای جواد تنگ شده است اما باید به نبودن او عادت کنیم. اگر نظر من را بپرسید باید بگویم با اینکه نکونام 36 سال سن دارد اما هنوز می‌تواند برای تیم ملی بازی کند.

وی افزود:به تصمیم نکونام احترام می‌گذاریم و امیدوارم در آینده کنار کی‌روش حاضر شود و به تیم ملی کمک کند.  به نظرم حضور نکونام در کادر فنی تیم ملی تجربه خوبی برای خود او نیز خواهد بود.و ی می‌تواند بهترین تجربه را در کنار کی‌روش داشته باشد.او یک مدیر و کاپیتان خوب فوتبالی بود و می توانست هر بازی فوتبال را رهبری کند.

** پیروانی: حضور رییس و نایب ربیس اول فدراسیون در تمرینات امیدوارکننده است

 افشین پیروانی در نشست قبل از تمرین امروز گفت: مرحله سوم تمرینات تیم ملی با حضور 26 بازیکن از بین 59 بازیکن دعوت شده از مرحله اول آغاز شده است. البته با توجه به این که فرصت اندکی داشتیم و همچنین رقابت‌های جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا که به طول انجامیده بود، مجبور شدیم بازیکنان زیادی را دعوت کنیم و در ابتدا هم از حضور 26 بازیکن استفاده کردیم و امیدوارم در ادامه اردوهای خوبی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به خستگی بازیکنان تغییراتی هم در برنامه تیم ملی ایجاد کرده‌ایم که بازیکنان فردا و پس‌فردا صبح استراحت خواهند کرد و تمرین بعدی ما ساعت 18 روز جمعه در دستگردی برگزار می‌شود. تا به اینجا هم اردوی خوبی برگزار شده و بازیکنان تمرینات شادابی را بعد از مسابقات سخت لیگ پشت سر گذاشته‌اند که باید از همه آنها تشکر کنم اما کار سخت است و ما اکنون خودمان برای بازی دوستانه با ازبکستان و بازی رسمی‌مان مقابل ترکمنستان آماده می‌کنیم.

مدیر اجرایی تیم فوتبال ایران درباره استفاده از بازیکنان جوان در اردوی تیم ملی بیان کرد: امیدوارم تصمیم کادر فنی و جوانگرایی در تیم ملی در نهایت باعث ایجاد شرایط خوبی در فوتبال ما شود. در واقع این موضوع نشانگر باز بودن درهای تیم ملی به روی همه است و بازیکنان جوان و جدید می‌توانند به تیم ملی بیایند.

وی ادامه داد:مربیان هم بدانند که می‌توانند به تمرینات بیایند چون کسی در فوتبال نیست که از دیگری جدا باشد و همه نزدیک هستیم. در این مدت هم بسیاری از دوستان و مربیان به تمرینات تیم ملی آمدند که باز هم اعلام می‌کنم هر کسی دوست داشته باشد، می‌تواند به تمرینات تیم ملی بیاید. ابتدا اعلام کرده بودیم مربیان برای حضور در تمرین تیم ملی باید نامه‌نگاری کنند که این کار صورت نگرفت و اکنون هر کسی بخواهد از تمرینات تیم ملی دیدن کند ما استقبال می‌کنیم و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: در خصوص مسائل فنی همه چیز مربوط به کادر فنی می‌شود اما باید بگویم شرایط اکنون خوب است و بازیکنان جدید توانستند در کنار بازیکنان باتجربه دست به دست هم بدهند تا تیم ملی به خوبی آماده شود. باید این صحبت کی‌روش را هم تکرار کنم که ما برای حضور در جام جهانی، جام ملت‌ها و یا هر تورنمنت معتبری باید به سمت هدف‌مان حرکت کنیم .

وی درباره اینکه آیا برگزاری یک بازی دوستانه پیش از آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی کافی است و بهتر نبود تیم ملی در مدت زمان تمرین در تهران با تیم‌های باشگاهی بازی‌های دوستانه انجام می‌داد، گفت: انجام یک بازی دوستانه به هیچ وجه خوب نیست اما هیچ کجای دنیا ندیده‌ایم که تیم ملی با تیم باشگاهی داخلی بازی دوستانه انجام دهد؟ البته اکنون تیم‌های باشگاهی در حال استراحت هستند و نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد:باید بگویم روز گذشته نشست خوبی با مسئولان سازمان لیگ داشتیم و قرار شد هر اتفاقی که باعث می‌شود لیگ تعطیل شود زمانی به تیم ملی داده شود تا بازیکنان جوان تیم ملی به اردو دعوت شده و تمرینات را دنبال کنیم. به دنبال این هستیم از فیفا‌ دی‌ ها هم استفاده کرده و اگر زمان اجازه دهد با تیم‌های ملی خوب دنیا بازی کنیم، چون مربیان بزرگ دنیا می‌گویند یک بازی فوتبال از صد جلسه تمرین ارزش بیشتری دارد و به همین دلیل ما به حمایت بیشتری نیاز داریم.

مدیر اجرایی تیم ملی درباره اینکه رضا حسنی‌خو در جلسات متعددی با کفاشیان و کی‌روش حضور داشت که قول حمایت از تیم ملی را داد گفت: اگر فکر کنیم حسنی‌خو به تنهایی می‌تواند به تیم ملی کمک کند، این اتفاق نخواهد افتاد. تیم ملی برای همه اعتبار و افتخار است و اگر ما به دنبال کسب افتخار حضور در جام جهانی هستیم به تنهایی نمی‌توانیم کاری کنیم و باید همه دست به دست هم دهند. وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و هر نهاد دیگری که می‌تواند کمک کند باید پا جلو بگذارد تا تیم ملی با رفتن به جام جهانی افتخارآفرین شود. این افتخار هم برای همه است و این‌گونه نیست که اگر تیم ملی نتیجه بگیرد فقط کادر فنی و بازیکنان یا فدر اسیون فوتبال نیستند که از حضور در جام جهانی افتخار نصیب‌شان می‌شود. به تنهایی هم نمی‌توان این کار را انجام داد و همه باید تلاش و کمک کنیم تا تیم ملی به نتیجه برسد.

پیروانی افزود: اگر سروش رفیعی‌نامی توانست برای فولاد به میدان برود مسئولان باید بدانند تیم ملی سرآمد همه باشگاه‌ها است و اگر لطفی به این بازیکن شده باید کمک کنند تا به تیم ملی هم کمک کند. نه فقط در بحث مشکل سربازی بلکه در همه موارد قبلا قول‌های زیادی داده شد که عملی نشده اما همه باید دست به دست هم دهیم که اگر بازی دوستانه امکانات یا برنامه‌ای برای تیم ملی لازم است، صورت بگیرد. من خودم بازیکن بوده‌ام و باید بگویم اگر قولی داده شود و این قول عملی نشود باعث سرخورده شدن بازیکن می‌شود و به نظرم برای جلوگیری از این کار هر کسی در هر جایگاهی که هست باید به هر طریقی که می‌تواند کمک کند.

** گزارش تمرین تیم ملی؛

* بازیکنان پس از گرم کردن به انجام تمرین بسیار متفاوتی مشغول شدند. کی‌روش دو تیم را در دو طرف میدان قرار داد و یک تیم کاورهای قرمز و سبز پوشیده بود و تیم دیگر نیز با کاورهای بنفش و سفید در سوی دیگر میدان حضور داشت. در این بخش از تمرین که فقط مدافعان تیم‌ها می‌توانستند مقابل تیم حریف قرار بگیرند و تیم مقابل با تمام بازیکنان به سمت دروازه حمله می‌کرد تا کی‌روش مدافعان تیمش را زیر فشار زیادی قرار دهد.

*تمرین عصر امروز تیم ملی فوتبال با حضور 23 بازیکن در ورزشگاه دستگردی آغاز شد.

* حدود تقریبا 30 هوادار هم تمرین را تماشا کردند.

*زمانی که علی کفاشیان وارد زمین شد کی‌ روش تمرینات را متوقف کرد تا بازیکنان به سمت رئیس فدراسیون بروند و با او خوش و بش کنند.

* کی‌روش بارها بازیکنان را متوقف کرد و توضیحات لازم را به آنها می‌داد تا بدانند که باید این نوع تمرین را چگونه انجام دهند و بازیکنان نیز به دقت به فرامین کی‌روش گوش می‌دادند.

* علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران و مربی پیشین تیم ملی در تمرین امروز حاضر شد که با استقبال گرم کارلوس ‌کی ‌روش همراه شد و سرمربی تیم ملی از دستیار پیشین خود به گرمی استقبال کرد.

* دن گاسپار مربی دروازه‌ بان‌های تیم ملی به دلیل درگذشت پدر همسرش فردا ایران را ترک خواهد کرد و به همین دلیل تا زمان بازگشت او مهدی حیدری دروازه‌بان‌ ها را تمرین خواهد داد.

* کی‌ روش پس از استراحت دادن به بازیکنان از ساعت 19 زمین تمرینی را کوچکتر کرد و بازیکنان نیز در دو تیم قرمز و سفید به فوتبال خود ادامه دادند که در این بین سروش رفیعی نقش بازیکن کلیدی را به همراه داشت و با کاور سبز به هر دو تیم کمک می‌کرد.

 *در این بخش نیز کی‌روش بارها تمرین را متوقف کرد و به بازیکنان تذکرات لازم را داد.  

* در تمرین امروز علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و علیرضا منصوریان سرمربی فصل گذشته نفت نیز حضور به هم رساندند.

* در اواخر تمرین وزش باد شدیدی در ورزشگاه به وجود آمد.

* در ابتدای تمرین کی‌روش در یک سوم زمین 6 دروازه کوچک که دو به دو روبروی یکدیگر قرار داد بود و بازیکنان در دو تیم روی این دروازه‌ها حمله می‌کردند.

* زمانی که علی کفاشیان وارد زمین شد کی‌روش که بین آیتم‌های تمرین قرار داشت تمرینات را متوقف کرد تا بازیکنان به سمت رئیس فدراسیون بروند و با او خوش و بشی داشته باشند.کفاشیان در اوسط تمرین بعد از گفتگوی با تلفن همراه ورزشگاه را ترک کرد.

* تمرین تیم ملی ساعت 19:30 به پایان رسید و بازیکنان به همراه دکتر دیه‌گو مشغول سرد کردن بدن‌های خود شدند.

لازم به ذکر است تمرینات تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18 روز جمعه پیگیری خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار