باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

اینگونه بینایی خود را تقویت کنید

برای مراقبت از چشم استفاده از عینک‌های استاندارد مراجعه به پزشک،حفظ ایمنی و سلامت چشم حین کار تاثیر به سزایی در سلامت آن دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن که تاثیر بسزایی در زندگی افراد دارد، چشم است. از راه‌های مراقبت از این اندام حساس می‌توان به برخی  خوراکی‌ها اشاره کرد.

معمولا مواد مغذی مانند امگا3، لوتئین، روی و ویتامین CوE به بهبود بینایی کمک زیادی خواهد کرد.

سیگار کشیدن را ترک کنید
سیگار کشیدن خطر ابتلا به آب مروارید، تخریب عصب بینایی را به همراه دارد، چنانچه شما سیگار کشیدن را ترک کنید در حفظ سلامت چشم بسیار موثر است.

عینک آفتابی استاندارد استفاده کنید
یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها در سلامت چشم استفاده از عینک آفتابی استانداردی است که چشم را از اشعه فرابنفش(UV) محافظت می‌کند.

مواجه زیاد با UV باعث ابتلا فرد به آب مروارید خواهد شد
بهتر است از عینک‌هایی استفاده شود که اشعه UVA و UVB را جذب کند، همچنین عینک‌های پلاریزه، انعکاس اشعه‌های خورشید را نیز جذب می‌کند.

اگر شما از لنزهای تماسی هم استفاده می‌کنید اما بهتر است باز هم از  عینک‌های آفتابی استاندارد استفاده کنید.

حفظ ایمنی و سلامت چشم حین کار
چنانچه شغل و حرفه شما به گونه‌ای است که با مواد خطرناک و بیماری زا سر و کار داردی از عینک‌های ایمنی استفاده کنید.

گفتنی است؛ برخی ورزش ها مانند هاکی، چوگان هم می‌تواند باعث ایجاد جراحت و آسیب به چشم‌ها شود که توصیه می‌شود از کلاه، ماسک و لنزهای پلی کربناته برای محافظت استفاده شود.

مراقبت‌های لازم هنگام کار با رایانه
 استفاده طولانی مدت از رایانه باعث تاری دید، خشکی چشم، مشکلات و درد در گردن، پشت، شانه‌ها، سردرد و اختلال در تمرکز برای تشخیص فواصل می‌شود که توصیه می‌گردد برای جلوگیری از این مشکلات به این ترتیب عمل کنید.

سعی کنید نحوه قرارگیری مانیتور به گونه‌ای باشد که هم سطح با چشم شما باشد، از صندلی استفاده کنید که روی آن راحت باشید چرا که موقعیت نشستن شما در حفظ سلامت چشم‌ها و سایر اندام‌های بدن موثر است.

هر 20 دقیقه یک بار به چشم خود استراحت دهید و 20 ثانیه به نقطه دوری نگاه کنید حداقل 2 ساعت یکبار هم 15 دقیقه استراحت داشته باشید در پایان توجه به این نکته هم ضروری است که افراد حتی کودکان باید به طور منظم با پزشک خود در ارتباط باشند و بینایی آن‌ها سنجش شود تا برخی از بیماری‌های چشم که گاهی علائمی ندارند مانند گلوکوم( آب سیاه) تشخیص داده شود.




گزارش از آتوسا دولتیاری



انتهای پیام/

برچسب ها: بینایی ، لنز ، تغذیه ، سلامت ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.