حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انقلاب اسلامی ما ماهیتاً عقیدتی و مکتبی است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: انقلاب اسلامی انقلابی کاملاً مکتبی است و آرمان های چنین انقلابی به ما اجازه نمی دهد که فریب دشمن را بخوریم و در مقابل آن ها به هر صورتی کوتاه بیاییم.

انقلاب اسلامی ما ماهیتاً عقیدتی و مکتبی استحجت الاسلام و المسلمین "سید رضا تقوی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حادثه 15 خرداد 1342 آن را نقطه آغاز انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما از حوزه های علمیه و به ویژه از مدرسه فیضیه قم شروع شد. همچنین این انقلاب با کمک حسینیه ها و هیئات مذهبی روح و جان گرفت. در منشأ انقلاب اسلامی حادثه عظیم عاشورا بوده است و همه این موارد دلالت بر مکتبی بودن، مذهبی بودن و عقیدتی بودن این انقلاب است.

وی شهدای 15 خرداد 1342 را مصداق بارز والسابقون السابقون أولئك المقربون دانست و گفت: جان بر کف بودن، آگاهی بر زمان و ضرورت های حرکت انقلابی برای استکبارستیزی و حاکم کردن ارزش های الهی از بارزترین ویژگی های این شهدا بود.

حجت الاسلام تقوی افزود: رهبر قبلی و فعلی انقلاب اسلامی هر دو فقیه جامع الشرایط، مرجع تقلید و مجتهد آگاه، عادل و با بصیرت هستند و ما ملت ایران ایستادگی در برابر دشمنان را از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آموخته ایم و به همین دلیل هرگز در برابر سلطه گران و مستکبران عالم سر خم نخواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: همه مسائل را نباید به مذاکرات هسته ای گره زد زیرا ما تجربه 8 سال دفاع مقدس و مبارزه با دشمنان تا بن دندان مسلح را در کارنامه داریم و ثابت کردیم که با همه فشارها، تهدیدها و کمبودها بر سر مواضع و آرمان های عقیدتی و انقلابی خود ایستاده ایم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در کشور در پایان تصریح کرد: امروز آرمان های والای امام خمینی و انقلاب اسلامی از مرزهای ایران عبور کرده و به سراسر دنیا پراکنده شده است که نمونه های بارز جنبش های عدالت خواه، آزادی طلب، مردمی و انقلابی را در بسیاری از نقاط جهان شاهد هستیم اما متأسفانه دشمنان ما این مهم را درک نکرده اند و به خیال باطل خود سعی در تجهیز و تقویت وهابیت تکفیری دارند در حالی که وهابیون تکفیری نه تنها مسلمان نیستند بلکه نمونه بارز درک نادرست از مقتضیات اسلامی هستند و به یاری خداوند به زودی شاهد در هم پیچیده شدن طومار وهابیت و صهیونیسم جهانی خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار