برنامه‌های شهر کتاب در هفته سوم خرداد؛

از نشست نقد و بررسی کتاب تا درس گفتار ناصرخسرو

نشست هفتگی نقد و بررسی کتاب، این هفته به نقد دو کتاب ارنست همینگوی، همچنین و درس‌ گفتار‌های ناصرخسرو، با حضور غلامرضا دهبد اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ موسسه شهر کتاب برنامه‌های این هفته خود را با برگزاری دو نشست پیگیری می‌کند.

نقد کتاب «همینگوی»
نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه 19 خرداد ساعت 16:30، به نقد و بررسی دو رمان «داشتن و نداشتن» و «آن سوی رودخانه، زیر درختان» نوشته ارنست همینگوی اختصاص دارد. این نشست با حضور امیرعلی نجومیان، آراز بارسقیان، بلقیس سلیمانی و احمد کسایی‌پور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. هر دو رمان ترجمه احمد کسایی‌پور و به همت انتشارات هرمس منتشر شده‌اند. 

«داشتن و نداشتن» تنها رمان ارنست همینگوی است که بخش عمده‌ای از ماجرایش یک‌سره در خاک آمریکا می‌گذرد. این رمان نه تنها بی‌عدالتی‌های گسترده‌ی اجتماعی و شکاف‌های عمیق طبقاتی جامعه‌ آمریکا را نشان می‌دهد، بلکه داستان فروپاشی معنوی و اخلاقی دنیای آن روزگار نیز هست. رمان «آن سوی رودخانه، زیر درختان» نیز دارای مضامین اصلی آثار همینگوی یعنی اندیشه‌ مرگ محتوم، کوشش مداوم برای رویارویی با سرنوشت و برخورداری از زمان حال است. 

درس‌گفتاری از «ناصرخسرو»
همچنین غلامرضا دهبد، استاد دانشگاه آزاد اسلامی، در یازدهمین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره ناصرخسرو، روز چهارشنبه 20 خرداد، به تحلیل «ناصرخسرو و زبان فارسی» خواهد پرداخت. در این نشست که قرار است در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شود، به زبان شعری ناصرخسرو، چگونگی به‌کارگیری واژگان و اصطلاحات، و آنچه که از زبان ناصرخسرو، برای زبان امروز فارسی می‌توان آموخت، پرداخته می‌شود. 

در جلسات پیش از این محمد غلامرضایی، پیرامون خردورزی از دیدگاه ناصرخسرو و مهدی محبتی در مورد مهمترین ارکان نظریه ادبی ناصرخسرو سخن گفته بودند. 

یازدهمین جلسه درس‌گفتارهایی از ناصرخسرو، چهارشنبه 20 خرداد، در ساعت 16:30 در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار