دهشیری در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

موشک‌های ایرانی در الانبار حضور ندارند

معاون مرکز مطالعات جهانی شدن گفت: موشک‌های ایرانی به هیچ عنوان در الانبار حضور ندارند و کمک‌های ایران در فاز مستشاری است و موارد مطرح شده تحرکات دشمنان است تا آن را به ایران نسبت دهند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا دهشیری معاون مرکز ملی مطالعات جهانی شدن در نشست تخصصی بررسی ریشه‌های شکل‌گیری داعش و آینده پژوهی وضعیت منطقه با اشاره به تفاوت نگرش داعش با القاعده اظهار داشت: تفاوت داعش با القاعده در این است که داعش شیعیان را دشمنان نزدیک و غرب را در اولویت دوم قرار می‌دهد حال آنکه القاعده غرب را دشمن نزدیک و شیعیان را دشمن اولویت دوم قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره اینکه اخیرا در فضای مجازی کلیپی منتشر شده که نشان دهنده حضور سامانه‌های موشکی زلزال در استان الانبار است و آیا این موضوع حقیقت دارد، گفت: موشک‌های ایرانی به هیچ عنوان در الانبار حضور ندارند و کمک‌های ایران در فاز مستشاری است و موارد مطرح شده تحرکات دشمنان است تا آن را به ایران نسبت دهند.

معاون مرکز مطالعات جهانی شدن تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تروریست‌های داعش را به عنوان تهدید تلقی کرده و معتقد است باید مقابله هوشمند نظامی و نرم به صورت توأمان با این گروه تروریستی انجام بگیرد. 

دهشیری گفت: غرب خواستار تضعیف داعش و نه نابودی آن است و سیاست عربستان دور کردن تروریست‌های داعشی از مرزها و کمک به آنها در جهت تخریب سایر کشورهاست.

وی در پایان با اشاره به سناریوهای آینده تحولات منطقه خاطر نشان کرد: یا منطقه وارد آشوب خواهد شد و یا کشورهای منطقه ممکن است تجزیه شوند و یا ممانعت از هرگونه مسلح کردن داعش در منطقه انجام می‌شود تا صلح و ثبات به منطقه غرب آسیا بازگردد. 

انتهای پیام/

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار