کارشناس بانکی:

به هسته سخت نرخ تورم رسيده ايم

کارشناس مسائل بانکي تاکيد کرد: امروزه به تقريبا هسته سخت نرخ تورم رسيده ايم و کاهش نرخ 15 درصدي به زير 10 درصد با هوشمندي زياد و مديريت کارآمد و همچنين هدفمندي بالاي سياست هاي اقتصادي امکان پذير است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بهنام بهزادفر  کارشناس مسائل بانکي در گفتگویی در خصوص نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات در ایران اظهار داشت: نرخ تورم در اقتصاد ايران در جهان رتبه بالاتري دارد و بايد براي تک رقم کردن نرخ تورم تلاش کنيم که براي ساماندهي مسائل اقتصادي و رونق توليد و رشد پايدار يک اجبار براي سياست گذاران اقتصادي محسوب مي شود.

بهزادفر گفت: موفقيت هاي دولت در دو سال اخير در زمينه کاهش نرخ تورم بسيار ارزشمند بوده است و امروزه به تقريبا هسته سخت نرخ تورم رسيده ايم و کاهش نرخ 15 درصدي به زير 10 درصد با هوشمندي زياد و مديريت کارآمد و همچنين هدفمندي بالاي سياست هاي اقتصادي امکان پذير است.

وي افزود: با توجه به رکود بخش توليد و از طرفي ديگر نرخ بالاي سود بانکي براي سپرده ها و تسهيلات به نظر مي رسد بانکها و موسسات مجاز و غير مجاز مالي سودهاي بالا را باجذب نقدينگي جديد پرداخت مي کنندو اين روند در آينده به افزايش مطالبات غير جاري ( معوقات)‌ منجر خواهد شد که هم اکنون بيش از 100 هزار ميليارد تومان و نسبت به مجموع تسهيلات بانکي به 14 درصد هم مي رسد در حاليکه اين نسبت درکشورهاي هم تراز ايران به حدود 5 درصد بالغ مي شود.

بهزادفر در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت:‌ ورود بانک‌ها و موسسات مالي به عرصه‌هاي بنگاه‌داري و شرکت‌داري هويت کارهاي بانکي آن‌ها را خدشه دار کرده است که اميدواريم با سياست‌هاي دولت يازدهم بخش بانکي کشور از اين فعاليت‌ها خارج شود و فقط براي تجهيز منابع مالي به نفع سرمايه گذاري‌هاي بخش خصوصي بپردازد.

وي افزود:‌اگر نرخ تورم به زير 10 درصد برسد در آن صورت هم مي توانيم براي کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهيلات بانکي اقدام کنيم و اقتصاد ايران براي رسيدن به اين اهداف نياز دارد تا قدرت رقابت پذيري محصولات و کالاهاي خود را در بازارهاي منطقه اي و جهاني افزايش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
كوروش
۱۵:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
يه بچه كوچيك هم ميدونه نرخ تورم از 15 درصد هم بيشتره فقط طي شش ماه گذشته بيش از 50 درصد افزايش قيمت داشتيم خوبه بازم كذب اخبار صورت مساله رو حل ميكنه
آخرین اخبار