تبریز؛

مواد اولیه مورد نیاز برای صنعت فرش ایران در داخل کشور تولید می شود

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس مرکز ملی فرش ایران گفت:هم اکنون تمام مواد اولیه مورد نیاز برای صنعت فرش ایران در داخل کشور تولید می شود و وابستگی برای واردات از خارج نداریم، بنابراین در حوزه اقتصاد مقاومتی، صنعت فرش قابل اتکا و اطمینان می باشد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛کارگر در نشست بررسی مسائل و مشکلات بافندگان فرش دستباف شهرستان بناب از فرش به عنوان هنر تاریخی ایرانیان نام برد و گفت: این صنعت در کمک به تامین معیشت خانواده ها نقش به سزایی داشته و فرشبافی همواره به عنوان شغل مکمل در زمان های خشکسالی و تحریم موثر عمل کرده است .

کارگر در ادامه از ایجاد دوره های آموزشی منجر به اشتغال و آموزش با هدف رفع عیوب، افزایش کیفیت و قیمت فروش خبر داد و گفت: همه ارکان صنعت قالی بافی نیازمند آموزش هستند تا محصول تولید شده ارزش افزوده بیشتری پیدا کند .

وی تشریح کرد: هم اکنون درحال بازنگری سیستم آموزش هستیم تا نیاز بومی هر استان به آموزش مشخص شود و امسال برای اجرای امر آموزش اعتبار ویژه ای هزینه می شود  

رییس مرکز ملی فرش ایران برپایی نمایشگاههای فرش را در راستای کمک به صادرات فرش موثر دانست و گفت: تمهیدات لازم در خصوص آسان تر کردن شرایط دریافت وام از قبیل ضامن در حوزه صنعت فرش اندیشیده شده است .

وی در خصوص بیمه قالیبافی نیز گفت: امیدواریم قانون بیمه قالیبافی و شاغلان صنایع دستی که به مدت چهار سال اجرا و بدلیل کمبود اعتبار متوقف شد، امسال با تصویب اعتبار دوباره اجرایی شود .

کارگر هم چنین خواستار حمایت جدی مجلس شورای اسلامی از صنعت فرش شد و افزود: مرکز ملی فرش به عنوان متولی این صنعت در کشور اعتبار و اختیارات کافی ندارد و بودجه سالانه ای که برای این مرکز تصویب می شود حتی برای تبلیغات هم کافی نیست .

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.