دهقانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اسرائیل جرأت حمله به ایران را ندارد/ اتهام می‌زنند تا امتیاز بگیرند

کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: اسرائیل به لحاظ شرایط منطقه‌ای و نیز توانمندی‌های بالای نظامی کشورمان، جرأت و توان حمله به ایران را ندارد.

ناصر دهقانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: به لحاظ توانمندی‌های ایران برای پاسخگویی شرایط منطقه‌ای و اینکه رژیم صهیونیستی در محاصره گروه‌های مقاومت است، اسرائیل اساسآ قادر به حمله نظامی به ایران نیست.

وی افزود: رژیم صهیونیستی امروز با بحران فروپاشی مواجه است. دولت نتانیاهو با یک رأی بسیار شکننده توانست از پارلمان این رژیم اعتماد بگیرد. از طرفی نیز بحران هویت هم‌اکنون گریبان ساکنان سرزمین‌های اشغالی را گرفته است.

** اتهام می‌زنند تا امتیاز بگیرند

دهقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران را به منظور استفاده داخلی این رژیم برای مقابله با بحرانی که به آن اشاره شد، دانست و تصریح کرد: علاوه بر این موضوع تأثیرگذاری بر مذاکرات هسته‌ای برای گرفتن امتیازات بیشتر در جریان مذاکرات از دیگر اهداف است که می‌توان آن را نوعی تقسیم کار میان آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون اتهامات قبلی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه سپاه قدس تله‌های انفجاری در بلندی‌های جولان ساخته است، گفت: اساساً در یک جنگ روانی، پی در پی بودن اتهامات و موضوعات مطرح شده علیه طرف مقابل یکی از تاکتیک‌های این نوع جنگ است و حریف تا بخواهد به اتهامات اول پاسخ دهد، یک موضوع جدید مطرح می‌شود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از شرایط پیش آمده و بحران آفرینی‌های گروه‌های تکفیری و جبهه وهابی فرصت تنفسی پیدا کرده و از درگیر بودن جبهه مقاومت با این جریانات سوءاستفاده کرده و توانسته خود را از زیر ضربات حزب‌الله و حماس خارج کند؛ از همین رو قصد دارد با بیان چنین ادعاهایی یک جنگ روانی علیه ایران آغاز کرده و از آن در جهت گرفتن امتیازات بیشتر در مذاکرات استفاده کند.

** توانمندی نظامی ایران عامل مهم بازدارندگی

کارشناس مسائل بین‌المللی علت عملی نشدن حمله نظامی به ایران را توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی دانست و خاطر نشان کرد: قطعاً یکی از عوامل ایجاد بازداندگی در برابر هرگونه تهدید علیه ملت ما توانمندی‌های بالای دفاعی ملت ایران بوده، زیرا رزمایش‌ها قدرت بالای نیروهای مسلح ایران را به نمایش گذاشته شده و این عاملی شده که دشمنان با دیدن این توانایی از اقدام نظامی علیه ایران صرف نظر کنند.

گفتنی است، "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرآ در اظهاراتی گستاخانه، جمهوری اسلامی ایران را به حمله اتمی تهدید کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار