شمارش معکوس برای شروع رقابت‌های کوپا آمریکا

شمارش معکوس برای شروع رقابت‌های کوپا آمریکا شده و این مسابقات با حضور ستاره‌های بزرگ حاضر در فوتبال اروپا از دید رسانه‌های اروپایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش / گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، همه چیز برای شروع چهل و چهارمین دوره از رقابت‌های فوتبال کوپا آمریکا به میزبانی کشور شیلی آماده شده و سوت این مسابقات از فردا  پنج شنبه یازدهم  ژوئن به صدا درآمده و تا شنبه چهارم ماه ژوئیه بطول خواهد انجامید.
 
در رقابت‌های کوپا آمریکا دوازده تیم در سه گروه شرکت دارند که به جز تیم‌های آرژانتین و برزیل شانس تیم میزبان شیلی هم بسیار بالا قلمداد شده است.
 
طبق تحلیل‌های ارائه شده از اوضاع فنی تیم‌های شرکت کننده تیم کلمبیا از خط حمله فوق العاده‌ای برخوردار بوده و تیم جامائیکا هم که تیمی تاره‌کار به حساب می‌آید مسابقاتش با تماشاچی بسیاری همراه خواهد بود.
 
**ویترینی از ستاره‌ها
رقابت‌های کوپا آمریکا در حالی دنبال می‌شود که جمع کثیری از ستاره‌های فوتبال که همگی در پست‌ها هافبک فعالیت می‌کنند به مصاف هم خواهند رفت تا دوئلی بسیار جذاب را برای همه در سراسر دنیا به نمایش بگذارند.
 
حضور لیونل مسی و نیمار که اینبار هم تیمی نبوده و باید به عنوان حریف به مصاف یکدیگر بروند هم از دیگر جذابیت‌های کوپا امریکاست.
 
تیم ملی فوتبال آرژانتین که به کشتی جنگی تاتامارتینو مشهور است برای کسب قهرمانی به میدان خواهد آمد زیرا از  سال 1993 میلادی در این رقابت‌ها موفقیتی نداشته‌ است.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین با چمدانی از ستاره که می‌توان به آگوئوو، هیگوائین، توز، دی ماریا و لیونل مسی اشاره کرد به دنبال نمایش گذاشتن قدرت بالایش بوده از شانس بسیاری هم برخوردار می‌باشد، اما در مقایسه با تیم ملی آرژانتین، تیم ملی برزیل به رهبری کارلوس دونگا با ویترینی که درخشش آن به اندازه آرژانتینی‌ها نیست با نابغه خود یعنی نیمار، تیاگو، سیلوا، دیوید، لوئیز، ویلیان  و روبینیو به میدان می‌رود.
 
تیم ملی فوتبال اروگوئه هم در نبود لوئیس سوارز که همچنان باید به دلیل گاز گرفتن کیئلینی از نیمکت باشد باید به کاورانی اعتماد کند تیم ملی فوتبال کلمبیا هم با وجود بازیکنانی چون فالکائو ، مارتینز وباکا به مصاف حریفانش می‌رود.
 
در عین حال حضور توادرادو و جمیزرودریگز هم می‌تواند شرایط را برای عملکرد بسیار متفاوت تیم ملی کلمبیا خیلی خوب فراهم کند.
 
تیم شیلی که از حق میزبانی در این برقابت‌ها برخوردار است با استناد به لیدر تیمش آرتور ویدال که در حال حاضر در تیم‌ باشگاهی یوونتوس فعالیت می‌کند و همچنین الکسایز ساچز بازیکن سابق تیم فوتبال اودینره تمام توان خود را بکار خواهد گرفت تا از حق میزبانی خود به بهترین نحو ممکن استفاده کند.
 
گروه بندی این دوره از رقابت‌های کوپا آمریکا به شرح زیر است:
 
گروه A:  شیلی- مکزیک- اکوادور- بولیوی
گروهB:  آرژانتین- اروگوئه- پاراگوئه- جامائیکا
گروه C برزیل-  کلمبیا- پرو-ونزوئل

برنامه‌ بازی‌های گروه A 
شیلی-اکوادور- 12 ژوئن، ورزشگاه سانتیاگو

مکزیک-بولیوی- 13 ژوئن، ورزشگاه وینادلمار

اکوادور-بولیوی-15ژوئن، ورزشگاه والپارائیسو

شیلی-مکزیک- 16 ژوئن، ورزشگاه سانتیاگو

مکزیک-اکوادور- 19ژوئن، ورزشگاه ران کاگوآ

شیلی-بولیوی- 20  ژوئن، ورزشگاه سانتیاگو
 
برنامه‌ بازی‌های گروه B
اروگوئه-جامائیکا-13 ژوئن، ورزشگاه آنتوفاگاست

آرژانتین-پاراگوئه- 13 ژوئن، ورزشگاه لاسرنا

پاراگوئه-جامائیکا- 16ژوئن، ورزشگاه آنتوفاگاست

آرژانتین-اروگوئه-17 ژوئن، ورزشگاه لاسرنا

آرژانتین-جامائیکا- 20 ژوئن، ورزشگاه وینادلمار

بازی‌های گروه B
کلمبیا-ونزوئلا- 14 ژوئن، ورزشگاه ران کاگوا

برزیل-پرو- 14 ژوئن،ورزشگاه قموکو

برزیل-کلمبیا- 12 ژوئن،  ورزشگاه سانتیاگو

پرو-ونزوئل-19ژوئن، ورزشگاه والپارایئسو

کلمبیا-پرو- 21ژوئن، ورزشگاه تموکو

برزیل-ونزوئلا-21 ژوئن، ورزشگاه سانتیاگو

 
در 5 دوره قبلی تیم‌هایزیر موفق به کسب قهرمانی در کوپا آمریکا شده‌اند: 
سال 1999برزیل
سال 2001 کلمبیا
سال2004 برزیل
سال2007 برزیل
سال 2011 اروگوئه

اما در مجموع 8 کلی از زمان برگزاری این رقابت‌‌ها ملی فوتبال اروگوئه 15 بار و تیم‌ ملی فوتبال برزیل 8 بار به پیروزی رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار