قم؛

برپایی بازارچه صنایع‌دستی قم در حرم حضرت معصومه (س)

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قم گفت: بازارچه صنایع‌دستی در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه (س) بر پا شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از قم؛ عیسی رضایی گفت: بازارچه صنایع دستی در راستای آموزش، تولید و بازاریابی در پارکینگ حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برپا شده است. 

وی افزود: سازمان صنایع‌دستی و گردشگری قم در هر سه زمینه آموزش،‌حمایت از تولید و‌ بازاریابی اقدامات بسیار خوبی انجام‌ داده و در حال حاضر نمایشگاه صنایع‌دستی سراسری در محل نمایشگاه تهران برگزار شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ابراز کرد: هنرمندان استان قم هم در نمایشگاه صنایع‌دستی سراسری تهران حضور یافته اند و باید گفت تمام هنرمندان به خاطر عشق و علاقه‌ای که به کار صنایع‌دستی دارند وارد این حرفه می‌شوند و می طلبد مسئولان اقدام به برپایی نمایشگاه‌ها کنند تا بتوان محصولات را در آن‌ها عرضه کنیم. 

وی تصریح کرد: استان قم یک استانی است که سالانه پذیرای زائران بسیاری است و سالانه بیشتر از 20 میلیون زائر به قم سفر می کنند که همه این افراد اقدام به خرید سوغات مخصوص قم می‌کنند که سوغات عمده استان قم نیز صنایع‌دستی است. 

رضایی علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی در پارکینگ حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: همچنین نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در خانه تاریخی زند به مناسبت روز صنایع‌دستی دایر می‌شود. 

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی چینی در بازار ایران به شدت در حال گسترش است عنوان کرد: اصلی ترین بخش رونق صنایع‌دستی رونق صادرات است و باید از ورود هر چه بیشتر صنایع‌دستی چینی به کشور جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.