دهدار پنجم جهان شد

رضا دهدار وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم تیم جوانان ایران با مجموع 340 کیلوگرم در مکان پنجم رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان ایستاد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دهدار در حرکت یکضرب کار خود را با مهار وزنه 148 کیلوگرم آغاز کرد، اما در دومین فرصت خود نتوانست وزنه 153 کیلویی را بالای سر نگه دارد. او برای آخرین فرصت خود در یکضرب پشت وزنه 154 کیلوگرم ایستاد  و این بار با دریافت 3 چراغ سفید از داوران از صحنه خارج شد. نماینده کشورمان با این حدنصاب در پایان حرکت های یکضرب پس از نمایندگان اکراین، روسیه، کلمبیا و کره جنوبی در مکان پنجم ایستاد.

وزنه بردار جوان کشورمان در حرکت دوضرب هم کار خود با مهار وزنه 178 کیلوگرم آغاز کرد و همچون یکضرب با مهار این وزنه، شروع خوبی داشت. دهدار در دومین فرصت خود وزنه 186 کیلوگرم را هم بالای سر برد تا به این ترتیب عنوان پنجمی مجموع را نیز برای خود مسجل کند. حسین توکلی، که تک مدال حرکت دوضرب را برای نماینده کشورمان در نظر گرفته بود، در آخرین فرصت وزنه 191 کیلوگرم را برای دهدار انتخاب کرد اما نماینده کشورمان که فاصله زیادی با مدال برنز جهان نداشت، نتوانست این وزنه را مهار کند.

 به این ترتیب دهدار  با حدنصاب 186 کیلوگرم در دوضرب ششم شد و در مجموع نیز با رسیدن به رکورد 340 کیلوگرم عنوان پنجم جهان را به دست آورد.
در پایان رقابتهای دسته 94 کیلوگرم ختاگ خوگائف از روسیه با حدنصاب مجموع 374 کیلوگرم (172 یکضرب و 202 دوضرب) قهرمان جهان شد و نمایندگانی از اکراین و کره جنوبی به ترتیب با رکوردهای 366 و 356 کیلوگرم دوم و سوم شدند. 

پیش از این علی میری برای تیم وزنه برداری جوانان ایران عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست آورده بود و ایوب موسوی نیز در دسته 85 کیلوگرم در مکان پنجم ایستاده بود. آخرین نماینده کشورمان که از شانس های کسب مدال هم به شمار می رود، پیمان جان است که فردا (جمعه) در دسته 105 کیلوگرم با حریفان خود رقابت می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار