بیرجند؛

۳۲ درصد جمعیت شهرستان درمیان را عشایر تشکیل می‌دهند

فرماندار درمیان با اشاره به اینکه ۳۲ درصد جمعیت این شهرستان را عشایر تشکیل می‌دهند، گفت: ۲ هزار و ۸۹۵ خانوار قریب به ۱۷ هزار و ۵۹۰ نفر از جمعیت شهرستان درمیان عشایر هستند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان ، محمد بشیری زاده در دیدار با مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی بیان اینکه عشایر تولیدکنندگان صبور، بی‌ادعا و قانع شهرستان هستند و سهم بسزایی در افزایش تولیدملی دارند اظهار داشت: عشایر درمیانی با در اختیار داشتن 160 هزار راس دام سبک در سال گذشته بیش از 2 هزارو 700 تن محصولات دامی و لبنی تولید کردند.
 
وی خرید تضمینی دام عشایر، آبرسانی به محلات و روستاهای عشایری را از مهمترین مطالبات جامعه عشایری شهرستان درمیان برشمرد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه عشایرحافظان مرزهای اقتصادی، فرهنگی، ‌جغرافیایی و امنیتی این شهرستان به شمار می‌روند گفت: امنیت مرزهای کشور در گرو رونق اقتصادی نوار مرزی و تامین معیشت عشایر مرزنشین است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اعتباری بالغ بر100 میلیون تومان برای آبرسانی سیار ، احداث آبشخور دامی و سوخت رسانی در مناطق عشایری شهرستان هزینه شد ، از مرمت و بازگشایی 250 کیلومتر از ایل راه های عشایری درمیان در سال گذشته خبر داد.
 
بشیری زاده با اشاره به توزیع 100 تن علوفه یارانه ای با اعتبار 25 میلیون تومان در بین عشایر درمیانی در فروردین ماه امسال  افزود: به منظور تامین آب مورد نیاز عشایر یک باب آب انبارعشایری با اعتبار 14 میلیون مرمت و نوسازی شد.
 
انتهای پیام /ع
برچسب ها: عشایر ، بیرجند ، جمعیت ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.