نمایشی از رنگ‌هایی از دل طبیعت در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار نقاشی و حجم، با موضوع هنر ایرانی با تاریخچه کهن و فرهنگ غنی با آثاری از بیژن بصیری و مهرداد صدری با عنوان «در بودن با خویشتن و جهان» در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

بیژن بصیری هنرمند ایرانی مقیم ایتالیا، در گفتگو با خبرنگار تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص نمایش آثار جدیدش در موزه هنرهای معاصر گفت: در این نمایشگاه آثار حجمی، نقاشی و چیدمان‌هایی با عنوان «مطلق» به نمایش گذاشته شده که نسبت به کارهای قبلی‌ام رشد و تحول داشته است.

وی افزود: در این نمایشگاه حدود 120 اثر وجود دارد، که 50‌تای آن تابلوهایی به صورت حجمی طراحی شده که رنگ‌های آن از دل طبیعت گرفته شده است. همچون رنگ قرمز آتش‌فشان و گدازه‌های آن، که از ترکیب رنگ با خمیر کاغذ و تبدیل آن به نوعی ماده ذوب شده به وجود آمده‌اند و در قسمتی از کارهای چیدمان از برنز، فولاد استفاده شده است.

بصیری با اشاره به عنوان این نمایشگاه افزود: هر جا که نمایشگاهی برگزار می‌کنم، متناسب با فضا و ویژگی‌های آن منطقه نامی را انتخاب می‌کنم و این بار نیز فکر کردم برای ایران کلمه‌ی «مطلق» مناسب است چراکه به طبیعت آن نزدیک‌تر است؛ و مطلق عنصری است که در ذات هر چیزی وجود دارد و گاهی این ذات خود را نمایان می‌کند؛ همچنین ترکیب این واژه و رنگ سیاه ذات و اصل فرهنگ ما را بازگو می‌کند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: هر فضایی امکانات خاص خودش را دارد و در هر مکانی آثار باید هم با فضا و هم با یکدیگر رابطه داشته باشند و در نهایت همه به یک اثر تبدیل شوند، به عنوان مثال رنگ سیاهی که دور کارهای این نمایشگاه وجود دارد، مانند استخوانی است که همه را به هم مربوط می‌کند.

وی در پایان گفت: هنگام خلق یک اثر، حسی درونی هنرمند را هدایت می‌کند که توصیف کردنی نیست و بیانگر نگاه وی به طبیعت و ذات هر چیزی است؛ به عنوان نمونه رنگ‌هایی که این بار در آثارم وجود دارند از تاریخ هنر گرفته شده و نشان دهنده‌ی نوع آن از نگاه من هستند.

گفتنی است نمایشگاه آثار نقاشی و حجم، با موضوع هنر ایرانی با تاریخچه کهن و فرهنگ غنی با آثاری از بیژن بصیری و مهرداد صدری با عنوان «در بودن با خویشتن و جهان»، از یکشنبه، 24 خرداد‌ماه ساعت 18، همراه با استادان و مقامات فرهنگی هنری در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه به محل برگزاری این نمایشگاه واقع در خیابان کارگر شمالی، غرب پارک لاله، مراجعه کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار