در نخستین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان/

حدادعادل: شرایط ما با 4 سال پیش تفاوت دارد/ باید برای انتخابات مهم امسال آماده باشیم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: شرایط ما با 4 سال پیش فرق دارد، انتخابات اسفند 94 با اسفند 90 از نظر اجتماعی، سیاسی و اوضاع داخلی و خارجی فرق دارد و لذا ما باید در روش‌هایمان تجدیدنظر کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در نخستین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که صبح امروز(شنبه) در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین موهبت و نعمتی که ما برای پیمودن راه اسلام داریم، داشتن یک رهبر تمام عیار مطابق موازین اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر جامعه اسلامی تکیه‌گاه ما بعد از خدا است، افزود: حقیقت ولایت فقیهی که امام  خمینی(ره) آن را در جامعه پیاده کردند و بر آن تأکید داشتند، به مرور زمان نمایان می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دوام جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، علیرغم تمام فشارها و مشکلات برای مردم و مسلمانان یک برهان است و نشان می‌دهد که ایران در مقایسه با اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، نیروهای انسانی و نسل جوان بسیاری را تربیت کرده و کارهایش را بصورت مدیریت شده انجام می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه در همه جهات، مقایسه امروز با گذشته نشان‌دهنده این است که دستمان پُر است، ادامه داد: پیشرفت‌های علمی یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور است.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت ما می‌توانیم کشور را بخوبی اداره کنیم و این موضوع برای همگان اثبات شده است، گفت: می‌توانیم در کشور به سازوکاری دست پیدا کنیم تا انتقال قدرت نرم ممکن شود بدون اینکه پایه‌های نظام متزلزل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ثبات انقلاب اسلامی امروز دشمن را بیش از پیش نگران کرده است، تصریح کرد: امروز امنیت و ثبات بی نظیری در ایران حاکم است در حالیکه در هیچ یک از کشورهای همسایه اینگونه نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بعد 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب متوجه شدند که ریشه‌های این انقلاب  عمیق‌تر از آن است که به فکر برنامه‌ریزی دو سه ماهه برای سرنگونی آن باشند لذا به فکر کارهای ریشه‌ای برای مقابله با این انقلاب افتادند.

حدادعادل تصریح کرد: آرایش امروز جبهه استکبار در موضوع هسته‌ای علیه ایران نشان می‌دهد که طرف مقابل هم در مقابله با انقلاب پیشرفت کرده لذا از واقعیت‌هایی که امروز باید ما در محاسبات خودمان در نظر بگیریم، این است که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی را منحرف کردند و به سمت جریان تکفیری و خشن داعش برده‌اند.

وی ادامه داد: کیست که نداند پشتیبانی استکبار جهانی و صهیونیسم از داعش به منظور جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: داعش مسئله‌ای است که شاید در تاریخ اسلام سابقه ندارد، یعنی ما نشنیده‌ایم که در دوره‌ای از تاریخ اسلام، عده‌ای از مسلمانان با این ساز و برگ نظامی و پشتیبانی اطلاعاتی و منابع مالی که در اختیار دارند، در داخل جهان اسلام به جان عده‌ دیگر از مسلمانان بیافتند لذا این پدیده، مسئله اول جهان اسلام بوده و کاملا با انقلاب اسلامی مرتبط است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آمریکایی‌ها اصرار دارند به بهانه مذاکرات راه مداخله در امور داخلی ما را اعم از امور سیاسی، اقتصادی و نظامی امنیتی باز کنند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در حال حاضر آمریکایی‌ها به این فکر افتاده اند که به بهانه راستی آزمایی از طریق مذاکرات، پایشان را به کشور بازکنند.

وی اضافه کرد: باید در کنار همه این‌ها برنامه‌ریزی گسترده دشمن را در فضای جنگ نرم فراموش نکنیم، داعش، تحریم، تهدید و گزینه‌های روی میز برنامه وسیعی است تحت عنوان جنگ نرم که جلوه آن را در ماهواره‌ها و سایت‌های مجازی و حتی در مجلات متعدد و کتاب‌های متنوع داخلی هم می‌بینیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات مجلس دهم گفت: باید برای انتخابات مهمی که امسال در پیش داریم، آماده باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما می‌خواهیم برای وحدت در انتخابات آینده آماده شویم، گفت: یک مانع عمده در این مسیر را این می‌دانم که عده‌ای از دوستان ما اصرار داشته باشند که ما باشیم و دیگران نباشند، در حالیکه در دوره گذشته ما در شورای مرکزی جبهه اصولگرایان بودیم و قرار بود که آن شورا 15 نفره باشد اما یکی از اضلاع شرکت نکرد، علیرغم اصرار ما و همه تلاشمان، نظرشان این بود که تا وقتی فلانی و فلانی در این شورا هستند ما شرکت نمی‌کنیم.

وی افزود: در آن انتخابات علیرغم مسائل پیش آمده، اکثریت مجلس با اصولگرایان شد، اما امروز تأکید می‌کنم که شرایط ما با 4 سال پیش فرق دارد، انتخابات اسفند 94 با اسفند 90 از نظر اجتماعی، سیاسی و اوضاع داخلی و خارجی فرق دارد و ما باید در روش‌هایمان تجدیدنظر کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: همچنین نکته‌هایی که مقام معظم رهبری بیان فرموده‌اند را نباید فراموش کنیم، ایشان چندین بار تأکید کرده اند که آرمان‌گرایی باید با واقع‌بینی همراه باشد، عمل به تکلیف منافاتی با واقع‌بینی ندارد و نمی‌توانیم بگوییم که با واقعیت‌ها کاری نداریم و فقط عمل به تکلیف می‌کنیم و شکست هم که بخوریم اشکالی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در بسیاری از مواقع، برای اینکه فکت‌شیت را از دست ندهیم باید قدری انعطاف داشته باشیم، بنده به برخی از آقایانی که خیلی اصرار می‌کنند که چه کسی باشد یا نباشد، می‌گویم این پافشاری‌های شما ممکن است سبب شود که مجلسی تشکیل شود که در آن، چراغ بدست بگیرید و دنبال فلانی باشید که امروز اصرار دارید نباشد، اگر نمی‌‌خواهید عنصری باشد، باید واقع‌بینی را با عمل به تکلیف و آرمان‌گرایی همراه کنید که این مهم فقط متوجه به یک جریان نیست و همه باید مراقب آن باشند.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: مسئله مهم این است که ما باید از خودمان بپرسیم که آیا می‌‌خواهیم ما باشیم، گروه باشد یا انقلاب؟ لذا باید تکلیف را روشن کنیم.

وی تأکید کرد: مگر میدان خدمت به انقلاب محدود به مجلس یا ریاست جمهوری است؟ اگر قصد ما خدمت است هزار کار سر راه این انقلاب وجود دارد.

حدادعادل ادامه داد: مجلس باید در چارچوب نظام و با برنامه‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی که ایشان طراحی و ابلاغ می‌کنند همراه باشد، همچنین مجلس باید چاوش و چالاک و در خدمت رهبری باشد، ما هم این را می‌خواهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از مسائل ما، شیوه هماهنگی و ارتباط میان تشکل‌های سیاسی اصولگرا با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که این یکی از مسائلی است که ممکن است سبب اختلاف شود لذا ما به عنوان اصولگرا، این انقلاب را روحانیت جدا نمی‌دانیم، این یکی از محکمات اصولگرایی است، ما از روز اول شاهد بودیم که رهبری این انقلاب از درون حوزه و در سایه مرجعیت پدید آمده و این انقلاب رهبری‌اش بدست روحانیت اسلامی و رأس آن امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده و ما هم در حرکت‌های سیاسی خود نباید به هیچ وجه از روحانیت جدا باشیم که در این هیچ شکی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه باید تقسیم وظایف کنیم و مشخص شود که ارتباط‌ مان با روحانیت به چه معناست، گفت: باید مشخص شود جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین چه سهمی دارند و همچنین مشخص شود احزاب و تشکل‌ها کارشان سیاسی است؛این موضوعات از دستور کارهای ما است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: آنچه در عرف سیاسی ما به قشر خاکستری موسوم شده اهمیت دارد، یعنی 60 درصد از مردم جامعه ما به صورت تشکیلاتی و فکری در گرایشات تعریف شده اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نیستند؛ این قشر زمان انتخابات پای صندوق‌های رای می‌آیند و رای آنها موثر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید در انتخاب شعارها به قشر خاکستری توجه شود چرا که اگر این قشر را نادیده بگیریم مشخص نیست که پیروز شویم، ادامه داد: من نگرانم که وحدت موجود با تفرقه در مرکز از بین برود، برخلاف صف‌بندی‌هایی که ما در تهران ایجاد کرده‌ایم و اسامی که روی خودمان گذاشته‌ایم، در شهرستانها اصولگرایان دیواری در برابر هم نساخته‌اند. لذا ما باید کاری کنیم که وحدت حفظ شود.

نماینده مردم تهران افزود: اگر قدرت‌محور باشیم مشخص نیست که کارمان به نتیجه برسد لذا اگر نفع خودمان را بخواهیم باید وحدت کنیم.

وی در پایان بابیان اینکه باید نفع آتی را به نفع آنی ترجیح دهیم، خاطرنشان کرد: انسانِ بابصیرت کسی است که نفع آتی را به نفع آنی ترجیح دهد. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار