قم؛

چهل هزار استادکار و بافنده در قم وجود دارد

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در حال حاضر چهل هزار استادکار و بافنده در استان قم وجود دارد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  امیر محمدی‌چهر گفت: در حال حاضر در استان قم چهل هزار استادکار و بافنده وجود دارد و به همین خاطر برای فعالیت بیشتر این افراد ما اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی برای این اصناف کرده ایم که برگزاری این دوره‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح مهارت اصناف مختلف است و یکی از این دوره ها، دوره آموزشی مهارتهای تجارت فرش دستباف است که با  حضور 56 نفر به مدت یک هفته در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برگزار شد. 

وی افزود: هم اکنون در منطقه های فرشبافی مانند نیروگاه و روستاها آموزش‌های مختص به بافندگان فرش را ارائه می‌دهیم که هدف ما آشنایی با چله کشی، قال بافی بدون اشکال و غیره است. 

 معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اضافه کرد: یک دوره آموزشی هم برای طراحان و نقشه کشان برگزار شد که در آن از موفق‌ترین و بهترین دوره‌ها بود. 

محمدی چهر در پایان ابراز کرد: با توجه به تحریم ها که یک مشکل اساسی به شمار می رود ولی با این وجود خوشبختانه فرش قم در راه پویایی خود قرار گرفته و ما تلاش داریم برای حفظ این راه نسل جوان را به اشتغال در این زمینه راغب کنیم. 
 
انتهای پیام/ ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.