شهرکرد؛

حضور هنرمندان چهارمحالی در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران

15 صنعتگر و هنرمند استان چهارمحال و بختیاری در چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در تهران حضور دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی، 15 صنعتگر و هنرمند صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری در چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در تهران حضور دارند.


8 صنعتگر رشته هاي سرانداز بافي، احجام فلزي، احجام سنگي، قلمزني، مصنوعات نمدي،سرمه دوزي و چوغا بافي از این استان، در 7 غرفه محصولات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری را ارائه می کنند.


همچنین یک گروه 7 نفره از چهارمحال و بختیاری با برپایی سیاه چادر عشایری، پوشش محلی، پخت غذا و نان محلی، به معرفی اقوام و صنایع دستی این استان در نمایشگاه می پردازند.


همزمان با هفته صنایع دستی، چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و بیست و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حدود 400 غرفه از تاریخ 20 تا 25 خرداد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست که بازدید از این نمایشگاه هم به صورت رایگان می باشد.


در چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران کشورهایی از جمله لبنان، هند، کویت، افعانستان، الجزایر و ترکیه و انجمن های دوستی ایران و صربستان، سیرالئون و تاجیکستان حضور دارند.


20 خرداد برابر با 10 ژوئن، «روز جهانی صنایع دستی» و 20 تا 26 خرداد، «هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی» نامگذاری شده است.





انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.