فتاح در نشست مشارکت ها مطرح کرد:

باید از روش های روزآمد بهره بگیریم

رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت:ما باید کاری کنیم در زندگی مادی و معنوی مددجویان تحول اساسی صورت گیرد و نیازمند دریافت صدقات نباشد.

به گزارش  حوزه رفاه و تعاون    گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت خبری کمیته امداد امام خمینی(ره)، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) صبح امروز در نشست تخصصی حوزه مشارکت های مردمی این نهاد که با حضور مصطفی خاکسار قهرودی،معاون توسعه مشارکتهای مردمی و معاونان و روسای ادارات این حوزه در استانهای سراسر کشور در محل سالن همایشهای غدیر این نهاد برگزار شد،بااشاره به اینکه ما به گذشته امداد احترام می گذاریم،اظهارکرد:توجه به هر آنچه در گذشته انجام شده است،به معنی احترام به گذشته نیست؛ قصد داریم این نهاد انقلابی را از سکویی که قرار گرفته،ارتقاء دهیم و تمامی تغییرات نیز در جهت ارتقاء جایگاه این نهاد است.

وی با تاکید بر لزوم تحول گرایی و نگاه جدید در نوع خدمت رسانی به نیازمندان ادامه داد:
 ما باید کاری کنیم در زندگی مادی و معنوی مددجویان تحول اساسی صورت گیرد و نیازمند دریافت صدقات نباشد؛ چرا که این نوع خدمت رسانی در شان نظام اسلامی نیست.

فتاح با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک‌های کمّی و کیفی مردم  کشورمان ،تصریح کرد: 
تقویت مشارکت های مردمی با افزایش اعتماد عمومی امکانپذیر خواهد بود؛ عمل ما باید صالح،دقیق، شرعی و درست صورت گیرد تا رضایت خداوند متعال را به دنبال داشته باشد و از ارائه آمارهای غیر واقعی و بزرگ نمایی در آمار دوری کنیم تا با ایجاد اعتماد عمومی، مشارک مردمی نیز افزایش پیدا کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  یکی از راههای افزایش سرمایه اجتماعی را رعایت مسائل شرعی دانست و افزود:
خارج از حدود شرع کاری نباید صورت بگیرد و نذر و نیت مردم حتما در حدودش مصرف شود و اصلا جا به جا نشود.

وی بااشا ره به اینکه میزان وجهه کمیته امداد،زیبا،مقبول، نیکوکار وآراسته تر شود، سرمایه اجتماعی بیشتری را به همراه دارد، بر به حداقل رساندن و کنترل هزینه های کار و صرفه جویی در هزینه ها به نفع محرومان تاکید کرد.

رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) هدف از توسعه مشارکت های مردمی را ترویج انفاق در جامعه اسلامی برشمردوافزود : 
ما نمی خواهیم تعداد مددجو را افزایش دهیم؛بلکه قصد داریم فرهنگ نیکوکاری را در جامعه توسعه دهیم؛ چرا که زیباترین صحنه های جامعه اسلامی در بحث انفاق است و جامعه ای که نیکوکاری می کند، ارتقاء می یابد.

فتاح درپایان از کارکنان حوزه مشارکتها درخواست کرد تا به بازدید از منازل مددجویان اقدام کنند و خیران را نیز در دست مددجویان قرار دهند تا همه به صورت مستقیم از وضعیت زندگی این عزیزان مطلع شوند و از این اقدام به عنوان یک نعمت برای ارتقاء خودشان بهره بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار