به گزارش
خبرنگار تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،چند وقتی میشود که کالاها ومیوه ها با یکدیگر به رقابت در افزایش قیمت میپردازند و هر کدام به نوعی در تلاش هستند تا از این قافله گرانی عقب نمانند و اذا می کوشند تابر صدر نشینند که البته قدر هم می بینند.
پیشتازان بازار گرانی میوه در چند وقت اخیر نوبرانه ها بودند که قیمت بعضی از آنها از یک گرم طلا نیز پیشی گرفت و کار به جایی رسید که مردم به این باور رسیدند که ارزش شکم بیش از این است و برای پر کردن آنچه این روزها بیشتر خندق بلا می نامدنش هزینه های گزافی داد.
در این بین مسابقه بین گوجه سبز و چاقاله و زردآلو و گیلاس و هلو ادامه داشت و حتی سیب فرانسوی ولیمو ترش برزیلی و ترکیه ای نیز با لباس های شیک و اتو کشیده در بازار قد کشیدند.
این رقابت بین میوها ادامه داشت تا اینکه این روزها یک رقیب جدید در بازار پیدا شد و هل من مبارزه طلبید و آن هویج بود که قدرتمندانه پا به عرصه رقابت گذاشت و روی همه رقیبان خود را کم کرد.
اگر چه قیمت حداکثر 6 هزار تومانی و حداقل ... هویج در مقایسه با قیمت های نجومی نوبرانه ها چشمگیر نیست اما افزایش ناگهانی آن موجب شد تا فعالان این بازار احترام ویژه ای برای این محصول قائل شوند که آخر سر هم معلوم نیست میوه هست یا نه!!
حسین مهاجران رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفتگو با
باشگاه خبرنگاران کم شدن کاشت هویج را از جمله دلایل گرانی این محصول عنوان میکند.
با این اوصاف شاید لازم باشد برای هویج ها هم مشوق افزایش تولید گذاشت.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان ما سنتی کار میکنند گفت :چون در سال گذشته خرید این محصول کم بوده امسال کشاورزان اقدام به کاشت آن نکردند و این امر موجب کمبود و در نتیجه گرانی این کالا در بازار شد.
مهاجران ادامه داد:البته قیمت هویج از هفته گذشته روند کاهشی را تجربه کرده و درحالیکه هفته های گذشته قیمت 4800 تو مانی را در میادین تجربه کرده اما در حال حاضر قیمت آن 3700 تومان است.
وی به این نکته نیز اشاره کرد که با ورود هویج از همدان در هفته آینده نیز شاهد کاهش قیمت هویج تا دو هزار تومان خواهیم بود.
به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی مغازه داران در سطح شهر با احتساب 35 درصد سود می توانند کالا را به مشتری عرضه کنند.
این در حالی است که قیمت میوه در سطح شهر در واحد های صنفی متفاوت است و در شمال شهر شاهد گرانتر به فروش رفتن میوه ها هستیم.
امیدواریم این کاهش تولید به از بین رفتن نارنجی شیک پوش سبزیجات منجر نشود چرا که آب هویج هنوز هم طرفداران پرو پا قرصی دارد که به راحتی مشتری کرفس و شیرموز نمیشوند.
انتهای پیام/
در شهرهای دورافتاده وکناری ومخصوصا منطقه وشهرما که صفر که عرض کنم به صفر هم نمی رسه
یا 350درصد سود ?