وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی؛

توزیع هزار و 500 تخت ویژه بیمارستانی در سراسر کشور

امسال امیدواریم افزون بر هزار و 500 تخت ویژه بیمارستانی در سراسر کشور توزیع شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بجنورد، قاضی زاده هاشمی دربازدید از بیمارستان فاروج افزود:5هزار تخت ویژه بیمارستانی در کشور نیاز است که امسال در قالب طرح تحول سلامت بیش از هزار و 500 تخت ویژه در بیمارستانها تا قبل از پایان سال مستقر خواهد شد ومابقی در پایان سال آینده تامین می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگارما در خصوص بیمارستان 200تختخوابی نیمه تمام در شیروان و بیمارستان نیمه تمام بجنورد افزود:در یک سال و نیم آینده پروژه های نیمه تمام با اعتبارات تخصیصی در این سفر به اتمام خواهد رسید.

وی گفت:یک مرکز سوختگی نیزتا پایان سال در بجنورد راه اندازی میشود، و دانشگاه علوم پزشکی استان در صدد به اتمام رساندن.بیمارستان نیمه تمام جاجرم نیزاست.

وی خاطرنشان کرد:حدود 100هزار نفر نیرو در کشور نیاز است که در سالهای گذشته جذب شده و قراردادی هستند که تغییر وضعیت آنها به عهده وزارتخانه نیست.هرچند که وزارتخانه طالب استخدام آنهاست.

وی در ادامه گفت:حقوق این افراد از مجلس و دولت تامین نمی شود بلکه از محل درآمدهای اختصاصی به جای مرمت و تجهیز بیمارستانها حقوق افراد پرداخت می شود بنابراین تغییر وضعیت آنها با وزارتخانه نیست بلکه مجلس و سازمان مدیریت این وظیفه را به عهده دارند.

وی با اشاره به استخدام نیرو در 76بیمارستان جدید و کمبود پرستار،بهیار و نیروی خدماتی افزود:باید مجلس و سازمان مدیریت اجازه استخدام این نیروها را بدهد.

وی افزود: روی جامعه پرستاری با توجه به طرح تحول سلامت و مراجعه بیشتر افراد، با کمبود نیرو مواجه هستیم که شاید بتوان از طریق شرکتی کردن این کمبود را جبران کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.