تاجگردون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سهم بالای موسسات غیرمجاز در جمع آوری نقدینگی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است نهادها و جریان های پولی بزرگی پشت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز هستند که بیش از اندازه نقدینگی دارند و گردش این نقدینگی می تواند بسیاری از معادلات را به هم بزند.

«غلامرضا تاجگردون» نماینده مردم گچساران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با فعالیت مشکوک پولشویی در موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، گفت: نمی‌توانم نام تطهیر کننده پول‌های کثیف را برای موسسات مالی غیر مجاز انتخاب کنم ولی پشت پرده تمامی این موسسات یکسری افراد و نهادهای خاص هستند که می‌توان به نهادهای دینی و حاکمیتی اشاره کرد.

وی افزود: در حقیقت پول‌هایی که در این مسیر گردش دارد پول‌های حکومت است و باید با آنها کارهای اقتصادی صورت گیرد، در غیر اینصورت، هرگونه فعالیت با این پول‌ها درست نبوده و تضعیف‌کننده حقوق است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در رابطه با واسطه‌گری و دادن رانت افراد در دریافت مجوزات مربوط به تاسیس موسسات مالی متذکر شد: گردش مالی بزرگی از جانب برخی افراد در این موسسات صورت می‌گیرد که همه این جریان به دادن رانت جهت تاسیس این موسسات در گذشته بر می‌گردد.

تاجگردون در این رابطه با برخورد بانکی مرکزی با موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز تصریح کرد: بانک مرکزی در برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز هم در گذشته و هم در حال حاضر بیم و هراس داشته که باید دست از این ترس برداشته و موضوعات را با مجلس در میان بگذارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کنترل و نظارت بر جریان پولی در موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز تنها بر عهده بانک مرکزی بوده و این بانک موظف است در صورت مقاومت و ایستادگی قدرتی در مقابل سیاست‌های بانکی کشور، این موضوع را به اطلاع مجلس برساند.

تاجگردون همچنین با بیان اینکه بانک مرکزی فشارهای زیادی را در رابطه با حذف موسسات مالی غیر مجاز متحمل است ادامه داد: در حال حاضر نهادها و جریان‌های پولی بزرگی پشت این موسسات شکل گرفته‌اند که بیش از اندازه پول داشته و گردش این پول‌ها می‌تواند بسیاری از معادلات را به هم بزند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطر نشان کرد: سهم موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز در جمع آوری پول از جامعه بسیار بالا بوده و ضرورت دارد حاکمیت تصمیم قاطعی درباره حیاط موسسات مالی غیر مجاز گرفته و این موضوع را مدیریت کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، پول کثیف ، تاجگردون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار