تبریز؛

صرفه جویی در مصرف آب ضروری‌ است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: صرفه جویی در مصرف آب یک نیاز اضطراری است و بروز بحران در صورت ادامه مصرف به این نحو دور از تصور نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ ایمانلو ، امروز در نشست خبری خواستار ایفای نقش مثبت رسانه ها در زمینه صرفه جویی آب شد.

وی با اشاره به درپیش بودن هفته صرفه جویی در مصرف آب یادآور شد: دستور المعل های اجرایی در این هفته مورد توجه است که از آن جمله بررسی نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم نسبت به مسایل مربوط به آب میباشد.

ایمانلو  از طرح مطالعاتی 12 تصفیه خانه در استان خبر داد و افزود: طرح های آب و فاضلاب نیز در شهرهای مختلف استان و طرح های مسکن مهر در حال اجرا می باشد و عمده نواقص طرح ها در شهر جدید سهند است ولی در مجموع 95 درصد تعهدات اجرا شده است.

وی افزود: 85 پروژه آب و فاضلاب در طرح مسکن مهر انجام شده است و لی با توجه به عدم تخصیص به موقع اعتبارات با مشکل مالی مواجه هستیم ودر عین حال پروژه ها تعطیل نشده است.

وی با اشاره به چالشهای فرا روی آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: متوسط نیاز فعلی آب شرب کلانشهر تبریز 4 هزار و 300 لیتر در ثانیه است که با توجه به نیاز سالانه کلان شهر تبریز باید ظرفیتی در حدود 400 لیتر در ثانیه ایجاد کرد.

وی با اشاره به منابع سه گانه تامین آب تبریز گفت: در حال حاضر در نقطه سر به سر در تولید آب هستیم و اگر مشکلی پیش بیاید با بحران مواجه خواهیم شد و تلاش داریم تا با مدیریت مصرف و راه های دیگر مشکل کمبود آب را حل کنیم.

وی گفت: در حال حاضر 15 درصد مشترکان پرمصرف هستند که با راه های مختلف  از جمله ارسال اخطار به درب منازل آنان‌ تلاش داریم تا این میزان را کاهش دهیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه سالانه حداقل باید 10 چاه برای تامین آب شرب در تبریز حفر شود، گفت: با توجه به زمانبر بودن آبرسانی از رودخانه ارس اگر این حفاریها صورت نگیرد در فصول گرم سال با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: مشکل آبرسانی غرب به شرق و تامین آب شهرک‌های آذران ، خاوران ، مصلی و شهر جدید شهریار از چالشهای پیش رو می باشد.

وی گفت: در سال 1415 مصرف آب شهر تبریز به دو برابر حالت فعلی خواهد رسید که باید از اکنون برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به سطح سلامت آب شهر تبریز بیان کرد: آب شهر تبریز از سطح مطلوبیت بهتری برخودار هستند و سختی آب تبریز در حد قابل قبول است، گفت: میزان استاندارد سختی آب شرب تبریز در حدود 250 است ولی متاسفانه برخی شرکتهای فروش دستگاه تصفیه آب تبلیغات منفی دارند.

وی ادامه داد: شرکتهای فروشنده دستگاه تصفیه آب گاه خلافهای بزرگی را مرتکب می شوند و باید توجه داشت که در آب شرب املاحی وجود دارد که برای بدن نیاز است اما این دستگاه ها این املاح مورد نیاز را نابود می کنند.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.