تبریز؛

تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی در شهرستان اهر

فرماندار شهرستان اهر، بر صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی در شهرستان اهر تأکید کرد.

تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی در شهرستان اهربه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز، سیدمحمد عابدی، در مراسم تجلیل از کشاورزان شهرستان اهر گفت: متأسفانه به علت خشکی ها و بارش کم در سال های اخیر با کمبود منابع آبی مواجه هستیم که باید در این زمینه کشاورزان صرفه جویی در مصرف آب را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: یکی از راههای صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی تجهیز باغات و زمین های کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: برای تجهیز باغات و زمین های کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری و قطره ای، دولت نیز 85 درصد کمک بلاعوض می کند و 15 درصد هم به صورت تسهیلات بانکی است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های شهرستان اهر بخش کشاورزی و دامداری است گفت: باید از منابع موجود در این بخش به صورت بهینه استفاده شود که نه تنها در درآمد زایی بلکه در اشتغال نیز نقش بسزایی دارد.

عابدی یکی از راههای افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی  از لحاظ کمی و کیفی را بهره مندی از آموزش های لازم دانست و افزود: بهره برداران بخش کشاورزی و دامی باید آموزش و استفاده از نظریه های کارشناسان را در اولویت قرار دهند.

در این مراسم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز نقش کشاورزان را در عرصه تولید وخودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی را بسیار مهم دانست.

اسدی‌گفت: در یک سال گذشته در شهرستان اهر از لحاظ کمی و کیفی در بخش های کشاورزی و دامی کار های خوبی انجام شده است که می توان به اجرای آبیاری تحت فشار، پرداخت تسهیلات بانکی، اجرا و تکمیل عملیات اجرایی کانال های آبیاری عمومی، احیاء و مرمت قنات و جذب انواع ماشین آلات کشاورزی اشاره کرد.

وی توزیع سوخت یارانه ای ماشین آلات کشاورزی، احداث و توسعه باغات جدید، اصلاح و نوسازی باغات قدیمی، نظارت بر عملیات مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز محصولات زراعی و باغی، آموزش بهره برداران بخش کشاورزی و حضور 29 نفز کارشناس کشاورزی در 328 روستا و عرصه های تولید برای نظارت فنی ( طرح پهنه بندی ) را از کارهای دیگر انجام شده مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر اعلام کرد.

گفتنی است در پایان ازتعدادی از کشاورزان و دامداران نمونه شهرستان اهر و خبرنگار باشگاه خبرنگاران که در اطلاع رسانی اخبار حوزه جهادکشاورزی همکاری می کند تجلیل شد.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.