تبریز؛

بهبود کمی و کیفی تولیدات در گرو تغییر رفتار تولید کننده

استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: ایجاد تغییر در رفتار تولید کننده و مصرف کننده و همچنین بهبود کمی و کیفی تولید و در نهایت تولید محصول سالم با بهره گیری از توصیه های ترویجی و آموزش امکانپذیر است.

بهبود کمی و کیفی تولیدات در گرو تغییر رفتار تولید کنندهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ حسین کوهستانی افزود: اگر صحبت از اهمیت محصولات سالم برای مردم بازگو شود و در این میان ناتوان در تولید این محصولات باشبم، بخشی از کار لنگ می ماند. وی تصریح کرد: باید از فرهنگ‌سازی شود تا مردم بدانند که محصولات سالم با وجود قیمت بیشتر آن، باز هم به صرفه هستند، آن هم نسبت به هزینه‌های درمانی که به علت مصرف محصولات ناسالم دارند.

کوهستانی ادامه داد: فعالان در بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این محصولات در بازار باید آموزش ها و مهارت های لازم را برای تولید محصول سالم و بازارپسند و بسته بندی صحیح محصولات به دست آورند.

استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: مصرف کننده هم باید اهمیت محصول سالم را درک کند و بداند که امروزه برای داشتن جسم سالم نیازمند مصرف مواد غذایی سالم است.

وی افزود: تولید محصول سالم در بخش کشاورزی به سودآوری بیشتر تولید از نظر اقتصادی و اجتماعی منجر می‌شود.

کوهستانی تاکید کرد: در مسیر رفتن به سمت محصولات سالم نباید از بهره‌بردار، انتظار تولید زیاد را داشت و در این تولید محصول گران‌تر می‌شود اما در عوض محصول سالم است که معرفی این محصولات برای مصرف‌کنندگان ضروری به نظر می‌رسد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.