توسعه جنگ‌افزارهای مایکروویو روسیه برای شکار پهپادهای دشمن

جنگ‌افزارهای مایکروویو روسیه سلاح مهمی برای مقابله با پهپادهای دشمن و غیرفعال کردن کلاهک جنگی موشک‌های هدایت‌شونده به حساب می‌آیند.

توسعه جنگ‌افزارهای مایکروویو روسیه برای شکار پهپادهای دشمن
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، روسیه تاکنون موفق به تولید جنگ‌افزارهای متعددی با قابلیت استفاده از امواج مایکروویو شده که قادرند با اجرای دفاع پیرامونی 360 درجه‌ای، حرکت پهپادهای دشمن را مختل کرده یا کلاهک جنگی موشک‌های هدایت شونده را در یک شعاع عملیاتی 10 کیلومتری غیرفعال کنند.

"شرکت متحد ساخت تجهیزات روسیه(UIMC)"، که بخشی از شرکت معروف «روستک» است، اخیراً اعلام کرد که جنگ‌افزار قدرتمندی با توانایی تشعشع امواجی با فرکانس بسیار بالا طراحی کرده است. این سلاح بر روی سامانه پدافند موشکی خودکششی "بوک" نصب خواهد شد.

یکی از نمایندگان شرکت مذکور به تازگی در مصاحبه‌ای از قدرت این سلاح در مختل کردن امواج الکترونیک رادیویی هواپیماهای بدون سرنشین خبر داد.

این دستاورد دفاعی جدید در فاصله روزهای 16 تا 19 ماه جاری میلادی (26 تا 28 خرداد) در بخش غیرعمومی نمایشگاه "آرمی-2015" به نمایش گذاشته خواهد شد. نمایشگاه آرمی-2015 همه ساله با همکاری مشترک وزارت دفاع روسیه، آژانس فضایی فدرال و شرکت دولتی تولید فناوری روستک در روسیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار