تبریز؛

جامعه با مصرف درست به رشد اقتصادی دست می‌یابد

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ما دیگر نمی توانیم به مدل نهاده محور با هدف افزایش تولید محصولات غذایی تکیه کنیم.

امکانپذیر نبودن افزایش تولید با تکیه بر مُدل نهاده محوربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز، علیرضا آقابالایی افزود: عوامل اصلی رشد و توسعه و شکوفایی اقتصادی پایدار تنها عوامل مادی چون آب و خاک و منابع مادی و انسانی نیست.

وی تصریح کرد: هر جامعه ای با تولید بیشتر و کار بهتر و مصرف درست از منابع و تولیدات، به رشد اقتصادی دست می یابد.

آقابالایی ادامه داد: ما نیازمند تغییر جهت به سمت سیستم های سالم تر و پایدارتر غذایی هستیم رشد و شکوفایی اقتصادی در هر جامعه ای به معنای فرصت اندیشیدن و خلاقیت در جنبه های انسانی تر است و به جامعه اجازه می دهد تا در سطوح عالی تَر فرهنگی به اندیشیدن بپردازد و دغدغه های مهم تر و برتری را داشته باشد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: تولید متفاوت محصولات کشاورزی از لحاظ کیفی و بازارشناسی همواره باید مورد توجه فعالان بخش کشاورزی قرار گیرد.

آقابالایی تاکید کرد: تعیین ارزش کشاورزی برای یک کشور تقریبا غیر ممکن به نظر می آید، زیرا از یک طرف موادغذایی لازم برای قوت انسان ها را فراهم می آورد و از طرفی در اغلب کشورها هنوز هم بزرگترین سهم در اشتغال را دارد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.