تبریز؛

برگزاری نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از برگزاری نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز، علی اکبر صفی پور در جلسه شورای  سياست گذاری نهمين جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر گفت: این جشنواره در اواخر مرداد ماه امسال ( 26 تا 30 مرداد ماه ) در شهرستان اهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: با فعالیت دبیرخانه دائمی جشنواره، فراخوان ارسال آثار برای نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 8 جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به خوبی در شهرستان اهر برگزار شده است و به فکر بین المللی کردن آن در سال های آینده هستیم.

وی با بیان اینکه امسال از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال تئاتر نامگذاری شده است افزود: امیدواریم در این جشنواره شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازیگران و فعالان پیشکسوت کشوری تئاتر باشیم.

صفی پور گفت: اجرای حداقل یک برنامه ملی در شهرستان های استان آذربایجان شرقی از اولویت های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در سال جاری است.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز با اشاره به پیشینه تئاتر در شهرستان اهر خواستار ایجاد خانه تئاتر در شهرستان اهر شد.

عابدی‌گفت: یکی از راههای که می توان با آن ناگفته ها و یا بعضی از مسایل را به مردم انتقال داد همین هنر تئاتر است که اگر از لحاظ کمی و کیفی در آن دقت شود تأثیر گذاری اش بیشتر خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم امسال نیز مردم و مسئولان شهرستان اهر بتوانند میزبان خوبی در نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (اهر )  باشند که برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام می شود.
در این جلسه مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی نیز گفت: برای شناساندن ظرفیت های موجود در شهرستان های استان آذرایجان شرقی در بخش های مختلف و به خصوص عرصه هنر برگزاری جشنواره ها لازم است.

دینی از مسئولان استانی و شهرستانی و به خصوص هنرمندان که اجرای نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ( اهر )  را برعهده دارند خواست بدون هیچ چشمداشتی در جهت برگزاری این جشنواره از لحاظ کمی و کیفی گام بردارند.

در این جلسه رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: در تئاتر، استان آذربایجان شرقی و به خصوص شهرستان اهر از جایگاه خوبی برخوردار است که باید همه و به خصوص هنرمندان تئاتر در حفظ این جایگاه تلاش کنند.

راستی از دست اندرکاران نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ( اهر ) خواست با تبلیغات گسترده شهری و مجازی فضای شهر اهر را جهت برگزاری این جشنواره آماده کنند.
گفتنی است در پایان این جلسه حکام مسئولیت افراد دخیل در اجرای نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ( اهر ) به آنها داده شد.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.