بازخوانی پرونده؛

ترور کارگر خشک شویی توسط منافقین ! ‍

تروریست های منافق بعد از ظهر دیروز در خیابان بهار شیراز تهران 4 نفر را در داخل بنگاه معاملات ملکی به شهادت رساندند و به دنبال آن حسین شیخی کارگر یک خشکشوئی را نیز که به کمک این شهیدان آمده بود به شهادت رسانده و متواری شدند.

  رخدادهای 26 خرداد 1361

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از فارس؛ 33 سال پیش در چنین روزی صبح امروز جمعی از داوطلبین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی به کمک مردم مظلوم جنوب لبنان شتافتند و به این جبهه ها اعزام شدند .
ترور کارگر خشک شویی توسط منافقین !‍

حدود 80 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه مشترکی از ریاست مجلس شورای اسلامی و شورای عالی دفاع درخواست کردند که مراتب اعزام آنان به جبهه های جنگ علیه رژیم اشغالگر قدس داده شود.
 
سخنگوی دولت : ما جبهه کفر را گسترده تر از آن می بینیم که در جغرافیا نشان می دهد، اما این جبهه را به معنای اعتقادیش، متصل می دانیم.

در دیدار سرگرد عبدالسلام آلود با هاشمی رفسنجانی مقرر شد جزئیات تشکیل ارتش آزادیبخش اسلامی در کمیته مشترکی از دو کشور ایران و لیبی مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
تروریست های منافق بعد از ظهر دیروز در خیابان بهار شیراز تهران 4 نفر را از جمله یک کارگر خشکشویی ترور کرده و به شهادت رساندند .
 
برای نبرد با اسرائیل ؛ رزمندگان ایرانی عازم جنوب لبنان شدند
 
صبح امروز جمعی از داوطلبین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی به کمک مردم مظلوم جنوب لبنان شتافتند و به این جبهه ها اعزام شدند . در این مراسم جمعی از فرماندهان تیپ ذوالفقار و مسئولین سیاسی ایدئولوژیک این تیپ حضور داشتند .
 
سرهنگ عزیز الله صبوری افسر عملیاتی گروه در رابطه با نبرد با صهیونیزم غاصب در گفت و گویی اظهار داشت : من تمام وجودم احساس و غرور است زیرا در یک کشور مسلمان دیگری وارد خواهیم شد و سعی می کنیم که در بسیج مردمی لبنان را آزاد بسازیم .(2)
 
80 نماینده مجلس آمادگی خود را برای اعزام به جنوب لبنان اعلام کردند

 
حدود 80 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه مشترکی از ریاست مجلس شورای اسلامی و شورای عالی دفاع درخواست کردند که مراتب اعزام آنان به جبهه های جنگ علیه رژیم اشغالگر قدس داده شود.
 
در بخشی از این بیانیه آمده است : اکنون که امام امت و حامی مستضعفان جهان در برابر سکوت و بی تفاوتی ، در قبال این جنایت عظیم آیه استرجاع را بر زبان آورده اند و مبارزان انقلاب اسلامی ایران برای دفاع از لبنان مظلوم راهی جبهه دفاع شده اند و امت مسلمان ایران از هر جهت آماده حضور در معرکه نبرد با اشغالگران قدس و آمریکای جنایتکار هستند ، ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ایفای این وظیفه بزرگ آماده حضور در جبهه جنگ مقدس اسلامی هستیم و از ریاست مجلس شورای اسلامی و شورای عالی دفاع می خواهیم تا ترتیب انجام این مسافرت را که سیر به سوی خدا و موجب رهائی بندگان ستمدیده خداست بدهند .(2)
 
قتل عام مسلمانان لبنان توسط اسرائیل و 40 روز عزای عمومی به خاطر مرگ شاه عربستان !!
 
بعدازظهر دیروز احمد توکلی وزیر کار و سخنگوی دولت در کنفرانس مطبوعاتی و رادیو ، تلویزیونی با حضور خبرنگاران داخلی شرکت کرد.
 
توکلی در مورد کشتار مردم لبنان و مرگ شاه عربستان اظهار داشت :البته مرگ خالد به هر شکلی که بوده باشد قاعدتا باید باعث عبرت شود ،  ولی همان طور که امام فرمود : آدم با یک  سری آدم های  کر و کور سروکار دارد که اهل عبرت گیری نیستند و آن چه که هست و ما شاهد هستیم تعداد بسیار زیادی از مردم مسلمان و بی گناه در جنوب لبنان کشته می شوند ، از کسی صدائی بلند نمی شود وقتی که هیگ اعلام می کند : با فهد تشریک مساعی خواهیم داشت ، تشریک مساعی با دولتی مثل آمریکا با  آن شیطنت عظیمش و با آن خیانت پیشه گیش معلوم است که در چه جهتی خواهد بود . و وقتی که می بینیم ، صدام هم در مراسم شرکت می کند و آن وقت حجت دیگری بر آمریکایی بودن صدام برای ما حاصل می شود که انشاء الله به زودی این حیله و نیرنگ ها براثر دلاوری های رزمندگان ما به گورستان تاریخ سپرده خواهد شد.
 
لایحه تعیین حدود مالکیت

 
سخنگوی دولت در باره تعیین حدود مالکیت نیز گفت : یک برنامه ریزی ما چند ماه قبل از عید کرده بودیم و کارمان را زمان بندی کردیم و فکر می کردیم در این مدت زمان بندی موفق می شویم تا پایان خرداد ماه لایحه ای را تنظیم و به هیئت دولت تقدیم کنیم تا حدود مالکیت که در اصل 44 قانون اساسی به سه بخش تقسیم شده مشخص شود و به مجلس نیز تقدیم کنیم .
 
وی ادامه داد :  متاسفانه در حین عمل با این که بیش از آنچه که انتظار داشتیم برای این قضیه وقت گذاشتیم و از تمام صاحبنظران ، از حوزه علمیه قم ، جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم و اساتید تهران استفاده کردیم و  بحث می کنیم متوجه شدیم که موضوع خیلی عمیق تر از این مسئله است که ما خیال می کردیم و نتیجتا مسئله وقت بیشتری می برد. در این صورت دو راه وجود داشت یکی اینکه ما بیائیم با عجله چیزی را تصویب کنیم و به مجلس تقدیم کنیم و بعد از یکسال و یا 6 ماه دیگر یک اصلاحیه برای آن بدهیم و راه دیگر این بود که ما فکر کردیم باید فرصت بیشتری گذاشت ، تا چیزی که بدست می آید طبق ضو ابط اسلامی باشد. اما امیدواریم که بحث های مکرر ما به نتیجه برسد و ما بتوانیم این مسئله را به سامان برسانیم.
 
 اعزام نیروهای ایرانی به جنوب لبنان
 
 توکلی در پاسخ به این سئوال که « با توجه به مقدار نیرو هائی که از سوی ایران به جنوب لبنان اعزام شدند آیا نیروهای زرهی ما به آن جا خواهند رفت و در صورت مثبت بودن از چه طریقی خواهند رفت و آیا در مجموع این ها در جنگ ایران و عراق تاثیر خواهد گذاشت » گفت : ما جبهه کفر را گسترده تر از آن می بینیم که در جغرافیا نشان می دهد، اما این جبهه را به معنای اعتقادیش، متصل می دانیم و ما با همان دلیلی که با صدام می جنگیم ، با اسرائیل نیز خواهیم جنگید.
 
سفر رئیس جمهور فرانسه به فلسطین اشغالی

 
سخنگوی دولت در پاسخ سئوال دیگر که  « اخیرا رئیس جمهور فرانسه به فلسطین اشغالی سفر کرد و رسما حمایت کشورش را از رژیم صهیونیستی اعلام نمود و همچنین دیروز وزیر خارجه اسرائیل به پاریس سفر کرده و ضمنا تا کنون فرانسه کمک های بسیار زیادی به رژیم رو به زوال صدام نموده است. موضع دولت در قبال حمایت این رژیم در مورد تجاوزات و جنایات رژیم های عراق و اسرائیل چیست ؟ »  گفت : امیدوارم موضع دولت را از خروج هیئت ایرانی از کنفرانس بین المللی کار در زمان نطق میتران خوب بشود فهمید. این ها کودکی را خودشان زائیده اند و دارند بزرگش می کنند. یعنی اسرائیل زائیده تمامی قدرت های مسلط جهانی است  و خود اینها برای پرورش این کودک نوپا سرمایه گذاری می کنند زیرا که این موجود زائیده شده در  منطقه حافظ منافع غرب هست و تمام ابرقدرتها نیز از وجودش بی بهره نیستند. بنابراین ما تعجب نمی کنیم که کشوری مثل فرانسه چنین روابطی را با اسرائیل و صدام دارد.
 
مسئله برکناری صدام
 
 سئوال شد « مسئله برکناری صدام و بازگشت مجدد او به شورای فرماندهی عراق چه بوده و در حال حاضر موقعیت و چگونگی رژیم حاکم عراق چگونه می باشد» سخنگوی دولت در پاسخ اظهار داشت : اینها تاکتیکی است که می خواهند از حساسیت ما کم بکنند و خیال می کنند که ما با آن ها خصومت شخصی داریم و ما برخوردمان این طور نیست که بگوئیم چون این شخص کنار رفته است، مشکل حل شده است . صدام و حزب بعث عراق هردو یکی هستند .(3)
 
توافق ایران و لیبی برای تشکیل ارتش آزادیبخش اسلامی
 
عبدالسلام جلود ، عصر دیروز در محل مجلس شورای اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار که غلامرضا آقازاده وزیر مشاور در امور اجرایی ، احمد عزیزی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان ، شاملو سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی و سعد مجبر رئیس دفتر مردمی لیبی در تهران حضور داشتند مسائل مورد علاقه دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
 
در دیدار سرگرد عبدالسلام جلود با هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون تشکیل ارتش آزادیبخش اسلامی بحث و گفت و گو به عمل آمد و طرفین در این زمینه به توافق رسیدند و مقرر شد جزئیات امر در کمیته مشترکی از دو کشور مورد رسیدگی قرار گیرد.(4)
 
ترور کارگر خشک شویی توسط منافقین !
 
تروریست های منافق بعد از ظهر دیروز در خیابان بهار شیراز تهران 4 نفر را به شهادت رساندند. حدود ساعت 7 بعد از ظهر دیروز سه تن از کارمندان گروه های حج به سرپرستی آقایان محمد اعظم پور افشار و روح الله اخلاص پور هنگامی که در داخل بنگاه معاملات ملکی دیانت مشغول ثبت نام افراد برای اعزام به حج بودند مورد حمله دو موتور سوار تروریست قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.
 
این سه تن سید علی حسام زاده حجازی ، یدالله صادقی نائینی و ماشاء الله نجفی چیمه ای نام داشتند. منافقین تنها به این ترور خود اکتفا نکردند ، بلکه حسین شیخی کارگر یک خشکشوئی را نیز که به کمک این شهیدان آمده بود به شهادت رسانده و متواری شدند.
انتهای ‍یام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.