اصفهان؛

نحوه اداره دانشگاه ها در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار معاون حقوقی رییس جمهور گفت: چرا وزارت علوم در تعیین رشته های دانشگاهی نیاز سنجی نمی کند .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار الهام امین زاده، معاون حقوقی رییس جمهور بر لزوم برنامه ریزی دقیق در اختصاص رشته های دانشگاهی تأکید کرد و گفت: بر اساس کدام نیاز سنجی الان حدود ۲۰ هزار خانم فوق لیسانس حقوق داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یک خانواده هزینه های گزافی را برای تحصیل فرزندان خود متحمل می شوند و گاهی زیر بار وام ها و قرض‌های سنگین می‌روند، که پس از فارغ التحصیلی هیچ فرصت شغلی ندارند.

وی دولت را به عنوان پدر ملت خطاب کرد و گفت: اگر دولت دلسوز مردم نباشد و بی تدبیر عمل کند، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی به وجود می آید که مانند آتش زیر خاکستر در آینده خطرناک خواهد بود.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: دانشگاه ها به تعداد زیاد دانشجوی خانم در رشته حقوق پذیرش می کنند که پس از فارغ التحصیلی هیچ فرصت شغلی مناسبی برای آن ها تعریف نکرده اند و همین امر موجبات نارضایتی مردم از دولت ها و نظام را فراهم می کند.

وی افزود: در اصفهان اگر امروز خانمی بخواهد برای سونوگرافی به خانم مراجعه کند، با مشکل روبرو می شود در حالی که تعداد زیادی از خانم ها مهندس معدن و راه و غیره هستند.

وی بر اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها اعتراض کرد و گفت: در ابتدای انقلاب، هم از نظر زیر ساخت و هم از نظر نیروی انسانی کمبود داشتیم اما الان و پس از گذشت بیش از ۳۵ سال از انقلاب این نوع اداره دانشگاه ها شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

در ابتدای این دیدار الهام امین زاده، معاون حقوقی رییس جمهور از راه اندازی سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی توسط رییس جمهور به معاونت حقوقی واگذار شد که در تدوین این سند فرمان ۸ ماده حضرت امام (ره)، رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کنار قوانین و مقررات گذاشته شد، تا سندی اسلامی و ایرانی تدوین شود

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.