رحمانی فضلی مطرح کرد:

با ضعف نشاط اجتماعی در جامعه مواجه هستیم

با وجود ضعف نشاط اجتماعی در جامعه دستگاه های اجرایی باید با استفاده از شرایط مطلوب نشاط اجتماعی بالایی را در جامعه ایجاد کند.

با ضعف نشاط اجتماعی در جامعه مواجه هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه وزارت کشور  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛عبدالرضا رحمانی فضلی در هفتاد و چهارمین نشست شورای اجتماعی کشور که در خصوص طرح ها و برنامه های دستگاه های اجرایی عضو شورای اجتماعی در تابستان 1394 تشکیل شد ، اظهار کرد: موضوع اوقات فراغت با توجه به نزدیک شدن به تابستان و دربرگیری سیل عظیم دانش‌آموزان و دانشگاهیان از اهمیت ویژه آی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که گزارش‌های دستگاه های اجرایی باید با دقت اجرا شود افزود: باید توجه کرد در عین حالی که ابعاد تفریحی جوانان را تامین می‌کنیم به سایر افراد هم توجه  کنیم که در این زمینه اطلاع‌رسانی رادیو و تلویزیون نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: تمامی فعالیت هایی که دستگاه‌های اجرایی به آن اشاره کردند قابل اجرا که در این زمینه دستگاه های اجرایی موظف به فراهم کردن تسهیلات در خصوص امر اوقات فراغت هستند.

وی گفت: از جمله برقراری تسهیلات دستگاه های اجرایی می توان به ظرفیت‌های اقامتی در مدارس اشاره کرد که فراهم کردن این مراکز اقامتی در ترویج گردشگری نیز حائز اهمیت است.

رحمانی فضلی به موضوع گردشگری و ایرانگردی اشاره کرد و گفت: اکثر جوانان از ظرفیت‌های گردشگری غافل هستند که گاهی از اوقات می تواند ناشی از بالا بودن قیمت و بی‌اطلاعی جوانان از ظرفیت‌های گردشگری باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: متاسفانه در جامعه با ضعف نشاط اجتماعی روبرو هستیم که این امر پیگیری دستگاه های اجرایی را در خصوص بالا بردن نشاط اجتماعی در جامعه می طلبد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل آسیب های اجتماعی موضوع ضعف نشاط و پایین بودن امکانات تفریحی است از این رو در بعضی موارد در میان جوانان با افسردگی های شدید مواجهیم.

وزیر کشور تصریح کرد: درست است که جوانان در مقابل تلویزیون و یا فضای مجازی می نشینند و از همه چیز غافل می‌شوند و وقتی که خود می‌ایند متوجه می‌شوند که وقت زیادی صرف کردند.

وی تاکید کرد: باید نشاط اجتماعی را درمیان جوانان تقویت کنیم چنانچه متولی و یا به عبارتی سیاست گزار و هماهنگ کننده این امر شورای عالی جوانان است و اگر ریاست جمهوری نمی رسد که شورای عالی جوانان فعالیت کند که این موضوع قابل درک است آن را واگذار کند همانطور که شورای مبارزه با مواد مخد رو شورای اجتماعی را به من واگذار کرد.

رحمانی فضلی همچنین به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اشاره و یادآور شد: ما همه مشتاق شروع این ماه هستیم و این ماه فرصت مناسبی است تا با انجام فرایضی کارنامه خود و بخش های مختلف را بازنگری کنیم و در جهت رفع نواقص تلاش کنیم.
وی با تاکید بر اینکه شئونات ماه مبارک رمضان باید رعایت شود گفت: در ابتدا این شئونات باید در تمام دستگاه های اجرایی رعایت شود و بعد دستگاه ها وظیفه عمومی خود را انجام دهند.

وزیر کشور اضافه کرد: نیرو انتظامی، قوه قضاییه و وزارت بهداشت وظیفه دارند که با رعایت اصول اخلاقی، حرمت و حریم های مردم این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شئونات ماه مبارک رمضان در کشوری که مفتخر به نامگذاری اسلامی است لازم است گفت: وظیفه اولیه در این زمینه برع هده صدا و سیما است تا به مردم اطلاع رسانی لازم را کند.

رحمانی فضلی در پایان گفت: شئونات ماه مبارک رمضان باید با رعایت احوالات مردم در جامعه رعایت شود.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: رحمانی ، نشاط ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار