جزئیات جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی با محوریت هسته‌ای

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز جلسه فوق‌العاده به منظور بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای برگزار کرد.

عظیم نیا *جزئیات جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی با محوریت هسته‌ایبه گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز سه‌شنبه(26 خرداد) قبل از آغاز جلسه علنی مجلس، جلسه فوق‌العاده برگزار کرد.

این جلسه فوق‌العاده با محوریت اصلاح طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای برگزار شد.

این جلسه مذکور با حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ریاست "علاءالدین بروجردی" برگزار شد.

علی‌رضا زاکانی از جمله نمایندگان پیگیری کننده طرح مذکور بود که به عنوان نماینده غیر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این جلسه حضور داشت.

در جلسه مذکور اصلاحاتی بر روی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای صورت گرفت ولی مقرر شد، مجدداً اصلاحات دیگری انجام شود.

در پی تحریم‌ها نحوه لغو تحریم‌ها، نظارت‌های متعارف و هیئت نظارتی 7 نفره از جمله موضوعاتی بود که در این نشست در مورد آن بحث و بررسی صورت گرفت.

طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران از چندی قبل در مجلس مطرح شده و حتی یک فوریت آن تصویب شده است.

این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفته ولی هنوز نوبت بررسی در صحن علنی نیافته است.

این در حالی است اصل 77 قانون اساسی تصریح می‌کند که عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقتنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

همچنین اصل 125 این قانون تصریح می‌کند امضای عهدنامه‌ها مقاوله‌نامه‌ها، موافقتنامه‌های و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضا پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی او است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار