با 185 رأی موافق؛

طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای با اولویت در دستور کار مجلس قرار گرفت

نمایندگان مجلس با تغییر دستور طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران موافقت کردند.

در اولویت قرار گرفتن طرح الزام دولت به حفظ دستاورهای هسته‌ای در دستورکار مجلسبه گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 27 خرداد ماه با تغییر دستور طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران موافقت کردند.

براین اساس نمایندگان با 185 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع با این تغییر دستور موافقت کردند. 

همچنین رئیس کمیسیون امینت ملی وسیاست خارجی مجلس در رابطه با تغییر دستور طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران در جلسه علنی امروز گفت: طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران در شرایط فعلی و زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها در مذاکرات با هدف حمایت از تیم مذاکره کننده و هم در جهت رعایت و تبیین موازین تعیین شده شورای عالی امنیت ملی و خطوط قرمزهای تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری بسیار ضروری است.

علاء الدین بروجردی در ادامه متذکر شد: ما باید با تبیین طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران از این طریق منافع ملی کشور را صیانت کنیم. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تأکید کرد: بدون شک این تغییر دستور بسیار ضروری است ما یک صدای واحدی در قبال جهانیان و 1+ 5 داشته باشیم تا ثابت کنیم که در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای و منافع کشور یکپارچه و هم داستانیم.

بروجردی ادامه داد: به هیچ وجه طبق حقوق هسته‌ای خود اجازه نخواهیم داد تا در پی مذاکرات با 1+5 ، آژانس وارد حریم مراکز نظامی ما شود و یا با زیاده‌خواهی به دنبال مصاحبه با دانشمندان ما باشند. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: ایران ، امنیت ، مقام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار