عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

واریز نقدینگی شرایط بازار سرمایه را بهبود خواهد داد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: راهکار بهبود شرایط فعلی بازارسرمایه واریز نقدینگی چه از طریق کاهش بیشتر نرخ سود بانکی و چه تشویق سرمایه گذاران برای حضور در بازار سرمایه است.

واریز نقدینگی شرایط بازار سرمایه را بهبود خواهد دادابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص شرایط آتی بازار سرمایه گفت: در حال حاضر همه موضوعات اقتصادی به نتیجه مذاکرات گره خورده و بازار سرمایه نیز از این قاعده مستثنا نیست.

 وی ادامه داد:ارتباط تمامی مسائل داخلی اقتصادی به نتیجه مذاکرات کار منطقی نیست زیرا تا زمانی که شرایط داخلی بهبود نیابد حتی با وجود نتیجه ممطلوب در تیر ماه باز هم تغییر و رشدی نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح علت روند منفی بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بازار سرمایه با نوعی ثبات مواجه است و شاید بتوان این دوره را بهترین زمان برای خرید سهام دانست زیرا با وجود رسیدن قیمت‌ها در بازار به کف قیمیتی خود می توانند در آینده باز دهی مطلوبی را برای سهامداران داشته باشند.

ندیمی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اساسی بازار سرمایه کمبود و یا به تعبیری نبود نقدینگی است وحتی اقدامات دولت هم برای کاهش نرخ 2 در صدی نرخ سود بانکی نتوانست چاره‌ای برای جبران نقدینگی بازار باشد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد نقدینگی در بازار گفت:برای بهبود شرایط فعلی بازار سرمایه اولین راهکار واریز نقدینگی به این بازار است چه از طریق کاهش نرخ سود بانکی و جه از طریق تشویق سرمایه گذاران برای حضور در بازار سرمایه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان تاثیر رفتار هیجانی سهامداران بر روند منفی بازار گفت:سهامداران حد دالامکان از رفتارهای هیجانی در بازار سرمایه خود داری کنند و نسبت به روند مثبت و منفی بازار سریعا شتاب زده نشوند زیرا بازار سرمایه دارای بازدهی در بلند مدت است و نباید انتظار رشدهای سریع را در این بازار داشت در غیر لین صورت با رشد حبابی مواجه خواهیم شد که نتیجه آن حال این روزهای بازار خواهد بود.

ندیمی وی در پایان خاطر نشان کرد:بازار سرمایه در حال حاضر بیش از بیش نیازمند برای بازگشت به دوران طلایی است و این بازار با دارا بودن پتانسیل های بالا می تواند در نمایان گر روند اقتصادی کشور باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار