مصرف کنندگان در حد نیاز خرید می کنند

مقایسه قیمت های اعلامی دفتر توسعه صنایع تکمیلی برای معاملات نیمه نخست تیرماه با نیمه دوم خردادماه نشان می دهد که اکثر محصولات شیمیایی با کاهش قیمت مواجه شده اند.

به گزارش حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران ، قیمت کربنات های سدیم سبک و سنگین پتروشیمی شیراز، دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند، اسیداستیک پتروشیمی فن آوران، سودکاستیک پتروشیمی بندرامام و آمونیاک مایع پتروشیمی خراسان نسبت به نیمه دوم خردادماه روندی نزولی داشتند.

به این ترتیب کربنات های سدیم سبک و سنگین به ترتیب ۵ و ۸ تومان نسبت به نیمه دوم خردادماه افت قیمت داشته و با نرخ های ۶۷۴ و ۷۱۳ تومان در لیست اعلامی قیمت های نیمه دوم تیرماه درج شده است.

همچنین دی اتیل هگزانول ۵۵ تومان نسبت به نیمه دوم خردادماه ارزان تر شد و با قیمت ۳ هزار و ۱۰۵ تومان گزارش شده است.

علی رمضانی، کارشناس بازار شیمیایی در این باره گفت: با توجه به افت قیمت محصولات شیمیایی در بازارهای جهانی، روند قیمت اکثر محصولات در ماه جدید نزولی است، از سوی دیگر بازار محصولات شیمیایی با معاملاتی اندک و در حد نیاز مصرف کنندگان روبه رو است و به نظر نمی رسد در این حوزه شاهد تغییرات خاصی باشیم.

در همین حال اسیداستیک فن آوران و سودکاستیک بندرامام هم به ترتیب با افتی معادل ۳۳ و ۳ تومان نسبت به نیمه دوم خردادماه روبه رو شده و با نرخ های یک هزار و ۲۸۴ و ۳۹۲ تومان گزارش شده اند.

همچنین آمونیاک مایع پتروشیمی خراسان هم در ماه جدید ۱۰ تومان ارزان تر شد، قیمت این کالا یک هزار و ۲۲۹ تومان عنوان شده است.

از سوی دیگر برخی از محصولات شیمیایی در ماه جدید نسبت به نیمه دوم خردادماه با رشد اندک مواجه شدند که اوره پریل جز آنها بود، اوره پریل خراسان ۸ تومان در ماه جدید گران شد. قیمت این کالا ۹۶۴ تومان توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.