تلاش صنایع پایین دست برای بقا

واردات کالاهای ارزان قیمت نسبت به تولیدات داخل سبب شده تا شماری از خریداران ترجیح دهند کالاهای وارداتی ارزان قیمت را جایگزین تولیدات داخل کنند و این موضوع شرایط را برای تولیدکنندگان داخلی سخت تر کرده است.

به گزارش حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران ، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن در خصوص شرایط فعالان صنعت پتروشیمی به خصوص واحدهای پایین دست گفت: توقف پروژه های عمرانی و کاهش تسهیلات از سوی بانک ها سبب شده تا صنعت پتروشیمی علاوه بر تحمل رکود بازار با فشارهای مضاعفی نیز همراه باشد.

محسن جمالیان خاطر نشان کرد: علاوه بر نقدینگی های پایین در صنعت پتروشیمی، واردات کالاهای ارزان قیمت نسبت به تولیدات داخل سبب شده تا شرایط برای صنایع سخت تر از گذشته شود. همین امر باعث شده تا شماری از خریداران ترجیح دهند کالاهای وارداتی ارزان قیمت را جایگزین تولیدات داخل کنند.

به گفته جمالیان، این در حالی است که فشار بانک ها و کاهش تسهیلات نیز بر صنعت پتروشیمی فزونی یافته و واحدهای پایین دست با مشکلات بسیاری روبه رو هستند و برای ادامه حیات خود تلاش می کنند.

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید به صنایع پایین دست برای ادامه حیات آنها کمک کند، تاکید کرد: پرداخت وام برای راه اندازی پروژه های عمرانی و تسهیلات از سوی بانک ها برای صنایع پایین دست می تواند به راه اندازی مجدد و حیات این صنایع کمک کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار