بیرجند؛

واگذاری بیش از 21 هزار کیلومتر مربع از مناطق مستعد معدنی خراسان جنوبی به شرکت‌های واجد صلاحیت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بیش از 21 هزار کیلومتر مربع از مناطق مستعد معدنی استان به منظور شناسایی پتانسیل های معدنی و توسعه اکتشاف و فعالیتهای معدنی در قالب 5 پهنه در نقاط مختلف به سازمان‌ها و شرکت های واجد صلاحیت واگذار شد.

بیش از 21 هزار کیلومتر مربع از مناطق مستعد معدنی خراسان جنوبی به شرکتهای واجد صلاحیت واگذارشدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ حقیقی افزود: این اقدام در چارچوب سیاست های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور رشد و شکوفایی فعالیت های معدنی در استان و به خصوص در حوزه معادن فلزی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این پهنه ها که حدود 14 درصد از مساحت کل استان را تشکیل می دهند، توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و در چارچوب دستورالعمل فراخوان پهنه های اکتشافی استان به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن کوثر تاکنون واگذار شد.

حقیقی افزود: از این پهنه ها 3 پهنه به مساحت 14 هزار و 222 کیلومتر مربع به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، یک پهنه به مساحت 900 کیلومتر مربع به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن کوثر و یک پهنه در نوار مرزی به مساحت 6هزار و 116 کیلومتر مربع به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) واگذار شده که عملیات شناسایی و پی جویی پتانسیل‌های معدنی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه با انجام عملیات اکتشافی در این پهنه ها، بخش عمده ای از استان از حیث وجود ذخایر فلزی، کانی های صنعتی و با ارزش مشخص می شود، گفت: در این عملیات بطور سیستماتیک و کاملا علمی با استفاده از روشهای نوین اکتشافی استان را از سطح الارضی به تحت الارضی سوق خواهیم داد و عمق عملیات اکتشاف را افزایش می دهیم.

حقیقی افزود: نتایج اولیه اکتشافات طبق مقررات مرتبط با واگذاری پهنه ها حداکثر در مدت یکسال آینده مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه این واگذاری به نوبه خود در کشور بی نظیر است، گفت: بزودی 7 پهنه دیگر به فراخوان گذاشته خواهد شد تا متقاضیان ذیصلاح به منظور عملیات اکتشاف این پهنه ها که قابلیت فنی و مالی لازم را داشته باشند، انتخاب شوند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.