احتمال اعزام جنگنده‌های اف-22 آمریکا به اروپای شرقی

نیروی هوایی آمریکا از احتمال اعزام جنگنده‌های پیشرفتۀ F-22 به اروپا برای رویارویی با روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشینگتن تایمز، نیروی هوایی ارتش آمریکا از احتمال اعزام جنگنده‌های اف-22 به اروپای شرقی برای مقابله با روسیه خبر داد.

"دبورا لی جیمز،" دبیر نیروی هوایی آمریکا، روز گذشته در جریان دیدار خود از نمایشگاه هوایی پاریس گفت: "بزرگترین تهدیدی که من هم اکنون حس می‌کنم، تهدید روسیه و تحرکات این کشور در منطقه است. وقایع امروز اوکراین چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد."

اظهارات جیمز، که در وب‌سایت‌های نظامی مشهور نیز بازتاب داشته‌اند، در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده از روزهای آغاز درگیری‌های اوکراین با تصویب "قطعنامه عملیات آتلانتیک" همواره به‌دنبال آن بود تا با نزدیکی هر چه بیشتر به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به تلاش‌های خود برای حضور بی‌سابقه در اروپای شرقی سرعت ببخشد. وزارت دفاع آمریکا، این قبیل اقدامات خود را در راستای "تعهد آمریکا به تضمین امنیت اروپا" معرفی کرده است.

آمریکا پیش از این نیز از بمب‌افکن‌های بی-2، بی-52، جنگنده‌های اف-15 و هواپیماهای تهاجمی اِی-10 در تمرینات مشترک خود با نیروهای ناتو بهره برده است.

به گفته "ولادیمیر باتیوک" از کارشناسان "مؤسسه مطالعات آمریکا و کانادا"، «وابسته به آکادمی علوم روسیه»، این تحرکات سبب می‌شود روسیه با انگیزه‌ای مضاعف در ساخت نسل پنجم جنگنده‌های سوخوی "تی-50" شتاب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار