معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

مواقعی که باید از حق مردم دفاع کنیم مصلحت اندیشی نکنیم

معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: بزرگترین پشتوانه ما مردم هستند اگر مردم را نداشته باشیم قدرت چانه زنی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  دکتر نمکی معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دومین نشست کارشناسی مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران اظهار داشت: عزلت و انزوایی که در گوشه‌ای از جامعه پزشکی می‌بینیم حاصل دو پدیده است یکی تفرقه درون‌حرفه است و دوم به عنوان NGO هایی که شکل گرفته است باید مردم را بیشتر ببینیم.

بزرگترین پشتوانه ما مردم هستند اگر مردم را نداشته باشیم قدرت چانه زنی را نخواهیم داشت.

بزرگترین سرمایه منبع انسانی است 

دکتر نمکی اظهار داشت: چاره‌ای جز مدیریت صحیح بر منابع نداریم و بهتر است از مغز و اندیشه استفاده کنیم. 

تدوین نظام سلامت 

وی بیان کرد: دو نوع توسعه وجود دارد 1- کشورهایی که پلانی را از کشورهای دیگر کپی می‌کنند مثل برخی از کشورهای همسایه 2- کشورهایی که نیازمند پلان ملی)هستند و استاندارد می‌خواهند. ما از کپی کردن پلان نفعی نمی‌بریم و این پلان را جز انجمن‌های خردمند علمی نمی‌توانند تدوین کنند. 

بار سنگین بر دوش دولت 

دکتر نمکی شرایط کشور را بسیار سنگین دانستند و از اعضای انجمن پزشکان خواستند که به جای انتقاد کمک کنند و معضلات را با یکدیگر کم کنند. 

وی در پایان بیان کرد: اتاق فکری در وزارت بهداشت راه اندازی شد که از وزارت محترم بهداشت دکتر هاشمی خواستاریم که این اتاق فکر را احیا کنند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار